Peritum AB

Skapa en handlingskraftig organisation med effektiva E-utbildningar

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 16:21 CEST

Vi ger våra kunder ett helt nytt sortiment av effektiva produkter och tjänster för affärslärande.

Peritum är en leverantör som erbjuder kompetens och tekniska lösningar för att hantera förändringar med hjälp av lärande. Nu lanserar vi affärslärande med Atlantic Link, ett nytt sortiment av effektiva produkter och tjänster som ger företag en plattform för att effektivt skapa engagerande E-utbildningar för sina medarbetare och kunder.

Vårt partnerskap med industriledande KaplanIT Learning gör oss till ensam återförsäljare i norden av Atlantic Link, världens mest kompetenta samarbetsplattform för effektiv E-utbildning. Att utöka vår produktportfölj med Atlantic Link Atlantic stödjer Pertiums strategi att kunna erbjuda ett komplett utbud av lösningar för att hantera förändring genom lärande.  Vi kan expandera vår närvaro på den nordiska marknaden genom att erbjuda ett större utbud av produkter, tjänster och lösningar. Våra kunder är redan intresserade av att kunna skapa professionella E-utbildningar med engagerande innehåll (Soft Skill´s) och med Atlantic Link är detta möjligt.

Peritum kan nu möta i stort sätt allt och allas behov av lösningar för E-utbildning och E-support. Våra lösningar stärker företags förändringsförmåga genom effektiva verktyg för att utveckla och leverera utbildnings- och supportmaterial till hundra- eller tusentals medarbetare. Genom att kombinera effektivt författande, stöd för projektledning och lärandehantering, kan vi skapa idealiska förutsättningar för lärande i företagen.

Atlantic Link - en lösning för affärslärande
Atlantic Link är världens mest kompetenta samarbetsplattform för effektivt skapande av E-utbildning. Lösningen har fått 18 branschutmärkelser och slår försäljningsrekord i England, USA och flera andra länder. Atlantic Link's produkter revolutionerar produktionen av E-utbildningar genom att göra det möjligt för alla med ämneskunskap att utforma engagerande utbildningar och på sätt frigöra deras kunskap till hela organisationen.

För mer information besök www.peritum.se

Presskontakt:
Erik Öhrling
Peritum AB
Erik.Ohrling@peritum.se

Peritum AB är leverantör av kompetens och tekniska lösningar för att hantera förändringar med hjälp av lärande. Vi hjälper företag i Norden att införa nya strategier, produkter, affärsregler och arbetssätt i affärsprocesserna. Med våra lösningar för affärslärande, applikationslärande och lärandehantering ger vi våra kunder förutsättningar att kontinuerligt hantera förändringar.