Wilson Creative

Skapa en spellista i Spotify med grymt bra pluggmusik. Vinn en iPad!

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 16:04 CEST

Pluggmusik.se är en samlingsplats för de grymmaste spellistorna med pluggmusik på Spotify. Det är även en tävling där högstadie- och gymnasieelever tävlar om en Apple iPad eller Spotify Premiumkonton. Arrangör till tävlingen är Korr Onlinegymnasium i Torsås.

Tävlingsinstruktioner:

• Skapa din spellista med pluggmusik på Spotify och anmäl den till tävlingen.
  • Alla spellistor som har 50 klick eller mer på sin “Gilla-knapp” fredag 3/12-10 går vidare till final (så se till att sprida din spellista ordentligt på t.ex. Facebook).
  • Finalisterna får sedan en vecka på sig att motivera hur en iPad kan göra deras pluggande effektivare.
  • Den bästa motiveringen vinner en iPad. Platserna 2-5 vinner ett 6 månaders Spotify Premium-konto. Platserna 6-10 får en T-shirt.
  • Finaljuryn består av: Bertil Tjerneld (Rektor på Korr), Marie Karlsson (Lärare på Korr), Hasse Hofvergård (Reklambyrån Wilson Creative).
  • Dessutom: Hemligt pris till den spellista som får flest klick på “Gilla-knappen”.
  • Vinnarna offentliggörs måndag 13/12-10

Pluggmusik.se är producerad av Wilson Creative i Kalmar.

Kontakt
Hasse Hofvergård för ytterligare information och pressmaterial:
070 - 842 09 59 | hasse@wilsoncreative.se | www.wilsoncreative.se

Korr – Sveriges ledande onlinegymnasium

Korr Onlinegymnasium ligger i Torsås, mitt emellan Kalmar och Karlskrona. Till skolan kommer elever från hela landet. Ja, faktiskt från hela världen när det gäller Onlineutbildningen (Kiruna i norr, Buenos Aires i söder, Hong Kong i öst och San Diego i väst).

Som onlineelev skapar man sitt eget schema och sin egen individuella studieplan. Kommunikationen med lärare och klasskamrater sker över Internet. Även de som väljer att studera på plats i Torsås kan anpassa sina studier mellan schemalagda lektioner och egen studietid. Man följer de lektioner man känner att man behöver och läser resten online.

På Korr finns följande program att välja mellan: SA, NA, HU och EK. Dessa kan dessutom kombineras med en scenisk inriktning eller en elitidrottssatsning.

Skolan har idag ca. 500 elever som har valt antingen en schemalagd skolgång på plats i Torsås eller online- studier hemifrån. Skolan expanderar dock hela tiden vilket är unikt i Sverige idag.

Kontakt
Bertil Tjerneld | Rektor på Korr | 0486 - 335 83 | bertil.tjerneld@korr.se | www.korr.se