Skapamer.se

Skapamer.se breddar sortimentet med sybehör från Prym och Gold-Zack

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 09:28 CET

Denna vecka introducerade Skapamer.se den nya sortimentsavdelningen sybehör och två nya varumärken i Prym och Gold-Zack. Lanseringen av den nya produktgrenen ytterligare ett led i den sortimentsexpansionsfas som påbörjades i november 2010. Varumärkesbredningen innebar även en breddning av Skapamer.se:s befintliga sortiment av sticknings- och virkningstillbehör.

- Den nya kategorin sybehör komplementerar vårt sortiment av pyssel, hobby och konstnärsmaterial och vi börjar närma oss ett fullsortiment inom denna detaljhandelsgren, säger Carl Fenson, vd för Netray AB. Vi är mycket glada över att nu kunna erbjuda ännu fler högkvalitativa produkter från välkända varumärken som våra kunder har efterfrågat.

Inom den kategorin sybehör återfinns bland annat produkter som synålar, mellanläggsmaterial, knappar, boderade dekoratiner samt mät-, markerings- och skärverktyg.

Prym har en lång historia som leverantör av sybehör, med början 1903 då Hand Prym uppfann tryckknappen, och är idag marknadsledande inom sybehör och stickning. Idag är varumärkena Prym och Gold-Zack, som bägge tillhör Prym Consumer, världsledande i  termer av utbud, kvalitet och innovativa produkter.

Skapamer.se säljer pyssel, hobbymaterial och konstnärsmaterial på nätet. Bolaget erbjuder ett brett sortiment om över 20 000 produkter till låga priser, med snabba leveranser och hög servicegrad. På Skapamer.se återfinns välkända varumärken som CopicFimo ,Fiskars, Nabbi och Järbo Garn.