Skapamer.se

Skapamer.se förstärker garnsortimentet med DROPS Design

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 08:41 CEST

Skapamer.se utökar sitt garnutbud med DROPS Design, ett norskt garn- och designföretag som som erbjuder sina tjänster och produkter på 14 olika språk i 25 länder. Skapamer.se kommer att sälja stora delar av DROPS sortiment. ”Detta har våra kunder efterfrågat och vi är mycket glada över att kunna infria deras önskemål”, säger Carl Fenson, VD Skapamer.se.

DROPS Design är en stor aktör på garnmarknaden med sina drygt 30 olika garnkvaliteter och tusentals gratismönster. Garnerna består av ull, bomull, alpaca, silke, lin, merinoull, mohair och syntetblandningar – i både enfärgade, melerade och mönstrade varianter.

DROPS släpper varje år flera nya mönsterkollektioner med både stickade och virkade modeller på sin sida garnstudio.com, händelser som brukar uppmärksammas i handarbetsvärlden. Deras mönster är anpassade efter deras egna garnkvaliteter och innehåller allt från inredningsartiklar till plagg och accessoarer för män, kvinnor och barn.

Sedan tidigare säljer Skapamer.se garn från Järbo Garn och Marks & Kattens. I sortimentet finns både syntetgarner, blandgarner och garner av naturmaterial. Stickor, virknålar, beskrivningar och stickmaskiner finns också i utbudet.

”Garn har blivit en populär del av vår verksamhet. Därför är det roligt att förstärka garnsortimentet med ytterligare en kvalitetsleverantör”, säger Carl Fenson, VD Skapamer.se.

Skapamer.se säljer pyssel, hobbymaterial och konstnärsmaterial på nätet. Bolaget erbjuder ett brett sortiment om över 15 000 produkter till låga priser, med snabba leveranser och hög servicegrad. På Skapamer.se återfinns välkända varumärken som CopicFimo, Montana, Nabbi och Järbo Garn.