Gevert Artworks

Skateboard och musikfestivalen Bowlstock är tillbaks i Stockholm för tredje året.

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2017 00:31 CEST

vå namn som är klara och tillhör den absoluta eliten är Malmöbon Kalle Berglind och Ivan Federico, Italien. Vi kommer få se båda dessa unga herrar slåss om förstaplatsen i Betongcupens bowltävling på lördagen 19 augusti. På musikfronten ser det också väldigt intressant ut, Patrik Arves (teddybears) punkband Krösus uppträder på fredagkvällen, på lördagen är Ave tillbaks med sitt galna dancehallband Swedish Tiger Sound. Som avslutning på lördagen dyker super-punkbandt Fas 3 upp, och med dem ett antal tunga gäster, bland annat medlemmar ur ett av svenskt 70- och 80-tals största indieband för att nämna en av gästerna.

Det kommer bli en riktig folkfest ute i Högdalen, det var 5000 besökare första året, 6000 andra året, i år tror vi det blir fler.

Detta händer under Bowlstock:

Fredagen 14-20: Banked Slalom VM kval, Freestyle VM kval, Banden Ban Bianca, Östernakm och Krösus spelar. Best Trick-tävling i Bowlerna.

Lördagen 12-21: Banked Slalom VM finaler, Freestyle VM finaler, Betongcupen Park skating i bowlerna, kval och finaler i olika klasser. Banden Strindberg Som Tortyr, Swedish Tiger Sound samt Fas 3 + Gäster spelar.

Söndag: Hippie Jump kl 12 och framåt, höjdhoppstävling på skateboard, Slalom-finaler, Babas Sound System på scenen, hip hop.

Övrigt: Skateboard-konst, food trucks, marknadstält, skateboardlegenden Jay Adams bil, mm mm.

Talesperson; Björn Gevert 070 7931608, bjorn@gevert.se

Bowlstock är helt ideellt, och drivs främst av ett gäng 50-plus skateboardåkare, som tillsammans vill få till en riktigt trevlig folkfest, och få de största skateboard-stjärnrna till Stockholm. Dessutom vill vi ha musikalisk underhållning, så att skateboardåkarna får pusta ut litet mellan heaten. (Ideell förening)