MPC AB

Skattjakt fortsätter satsning i Höga kusten

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 03:12 CET

SKATTJAKT FORTSÄTTER SATSNING I HÖGA KUSTEN

I år hade skattjakten för motorbåtar MPC Stjärnjakten premiär i Höga kusten och det är nu klart att satsningen fortsätter nästa år. Det blir sjätte året i rad som evenemanget arrangeras i Stockholm och andra året i Höga kusten.

MPC Stjärnjakten

MPC Stjärnjakten är en nytänkande båttävling för den sanna äventyraren. Team om fyra deltagare rustas för en utmanande skattjakt i skärgården, med endast kryptiska ledtrådar till hjälp. Teamwork och finess krävs för att hitta skatterna (vinsterna). Premiäråret för MPC Stjärnjakten var 2009 i Stockholm och i år utökades evenemanget med världsarvet Höga kusten som ytterligare tävlingsort.

Bra gensvar

Under hösten har en utvärdering gjorts för att därefter ta beslut om 2014 års upplaga där det tidigt var klart med en fortsättning i Stockholm men nu är det alltså även klart att Höga kusten blir tävlingsort även nästa år.

Evenemanget har tagits emot väl från såväl tävlande som samarbetspartners och intresset är mycket stort inför den fortsatta satsningen vilket gör att det känns helt naturligt att fortsätta vår satsning i Höga kusten. Säger Marcus Palmqvist, Evenemangsansvarig

Utökad satsning

När beslutet om att arrangera i Höga kusten togs var målet att skapa ett unikt årligen återkommande evenemang vilket i sig marknadsför Höga kusten på bästa sätt. Premiär lade en bra grund för detta men nu utökas satsningen enligt den plan man lagt upp vilket innebär utökat startfält, kringarrangemang, starkare inramning och än tuffare utmaningar för de tävlande. Det kommer även att bli mer publikt där exempelvis tre skatter kommer bli officiella, övriga är enligt tidigare hemliga. Tävlingsdag flyttas till lördag vilket i sig gör att det blir bättre förutsättningar till att bygga på med kringarrangemang för allmänheten, föreningar och företag.

Vi är nöjda i grunden med premiär året där det var ett bra startfält med tävlande som hade en härlig inställning och näringslivet samt kommunerna ställde upp på ett bra sätt. Det gäller nu att vi tillsammans med samarbetspartners utvecklar konceptet som gör att det ger än mer för de tävlande, stärker marknadsföringen för Höga kusten och att allmänheten kan ta del av evenemanget på ett bredare sätt, säger Marcus

MPC Stjärnjakten i Höga kusten arrangeras lördagen den 9 augusti med start- och målområde på Ulvön. Evenemanget avslutas med prisutdelning och kräftskiva hos Ulvö Hotell, totalt är det närmare tvåhundra personer i tävlingsupplägget med deltagare, partners och funktionärer. Utöver detta ska det byggas upp kringarrangemang som allmänheten kan nyttja och ett större start- och målområde byggs upp med mera.

För vidare information om MPC Stjärnjakten, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 32 eller besökk www.mpcstjarnjakten.se där ni finner film- och bildgalleri från tidigare år.

MPC är ett evenemangsbolag med bas i Stockholm. MPC har 11 års erfarenhet av relationsskapande verksamhet och skräddarsyr företagsaktiviteter för företag och deras kunder. Våra insatser kännetecknas av hög klass och utförs med ett stort personligt engagemang samt hög servicenivå.