Destination Skellefteå

Skellefteå blir tillgängligare genom ”Skellefteapp” till mobiltelefonen

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 11:52 CET

Digital information råder det ingen brist på i dagens moderna samhälle. Men bra information är inte bättre än de kanaler den distribueras via. Med en speciell ”Skellefteapp” ska Skellefteå göras tillgängligare i mobiltelefonen för besökaren.

Under DreamHack Skellefteå VI utlyste Dataföreningen i Norr i samarbete med Destination Skellefteå, Lanportalen och LTU Skellefteå tävlingen ”Bästa Skellefteapp”. Den 24:e februari kommer att delas ut till den bästa färdiga applikation samt till bästa idé till en applikation. Appen ska syfta till att främja Skellefteås attraktivitet som turistdestination och ska vara utformad som ett färdigt spel, idéskiss till ett spel, bygga på positionering eller tillhandahålla information som redan finns tillgänglig på webben.

– Vi vill visa upp och stimulera den kreativitet som finns i Skellefteå, säger Anders Hellgren VD på Destination Skellefteå, samtidigt som vi passar på att puffa för Skellefteå som turistdestination.

Tävlingen är indelad i två kategorier. En ungdomsklass för alla under 25 år samt en företagsklass. ”Bästa idé” och ”Bästa färdiga app”. Vinnare utannonseras vid MerIT-galan den 24:e februari 2011. Mer information finns att läsa på www.dfinorr.se

Kontakt

Anders HellgrenVD, Destination Skellefteå, Tfn 070 - 584 18 81|www.destinationskelleftea.se | anders@destinationskelleftea.se