Chalmers Innovation

Skellefteå Kraft vill optimera drift och engagemang med CAPEE Dashboard

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2013 11:07 CEST

Skellefteå Kraft hoppas kunna optimera driften ytterligare ett snäpp med hjälp av CAPEE Dashboard. Genom att ge en tydligare bild av hur processen och verksamheten går vill man inspirera och öka engagemanget hos driftpersonalen.

– Jag ser detta som ett verktyg att nå ut löpande till våra medarbetare med information om hur processen och verksamheten går. Vi har en väldig massa data från processerna som sparas kontinuerligt, men som bara används sporadiskt vid vissa tillfällen. Nu kan vi presentera den snyggt och tydligt i form av olika nyckeltal som förhoppningsvis kommer att öka engagemanget internt i olika delar av koncernen. Med rätt form på det som presenteras i CAPEE Dashboard så hoppas jag också att driftpersonalen triggas att optimera driften ännu ett snäpp, säger Ulf Hedqvist som är Produktionschef på Skellefteå Kraft AB.

– Vi ser fram emot att jobba med Ulf och Skellefteå Kraft. Hos andra kunder har CAPEE Dashboard snabbt spridit sig och blivit ett viktigt verktyg i vardagen. Det blir spännande att se hur enkel tillgång till visualiserad driftdata även ger Skellefteå Kraft nya möjligheter till förbättringar, säger Peter Nilsson, VD på Capee Group.

För mer information kontakta:

Peter Nilsson, VD på Capee Group AB

Mobil +46 (0)708 53 28 80, Email peter.nilsson@capeegroup.com

Capee Group är ett banbrytande cleantechföretag inom processindustrin som är övertygade om att det är driftpersonalen som avgör verksamhetens produktionsvolym, energiförbrukning och utsläpp. Med sin patentsökta mjukvara Capee Action Station™ samt helt unika kombination av processingenjörer och systemutvecklare ger man den operativa driften ett IT-stöd som varit helt otänkbart tidigare. Capee Group vänder sig till alla målinriktade processindustrier som vill göra sin verksamhet mer lönsam och hållbar.