Aroma Konfektyrer

Skicka ett Hjärtogram till Alla Hjärtans Dag!

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 11:00 CET

Aromas Red Heart har funnits sedan början av 1980-talet och är den mest populära Alla Hjärtans Dagsgåvan i Sverige. Under februari säljs över 600 000 askar till det svenska folket, motsvarande ca 30 miljoner röda geléhjärtan!

Till Alla Hjärtans Dag 2011 introducerar Aroma tillsammans med Posten en ny möjlighet att visa uppskattning till någon som har en speciell plats i ens hjärta – Hjärtogrammet. Skicka en ask geléhjärtan och en hälsning i ett.

Hjärtogram-boxen finns att hämta gratis i utvalda livsmedelsbutiker då man köper en ask Aroma Red Heart.

Gåvan passar att skicka till mormor, kompisen, chefen, flick- /pojkvännen eller till vem som helst som man vill sin uppskattning för.

Aroma är ett helsvenskt konfektyrföretag som grundades 1921 i Stockholm. Än idag tillverkar företaget gelé- och chokladprodukter i fabriker i Skarpnäck, i södra delen av Stockholm, och i Torshälla, strax utanför Eskilstuna. Storsäljarna är Red Heart och Golden Heart – marknadsledande gåvor till Alla Hjärtans Dag – samt flera välkända originalprodukter på   lösviktsmarknaden; Geléhallon från 1928, Jätteormar och Verktyg från 1931, Gröna grodor från 1935, Röda hjärtan från 1959 och Salmiakgrodor från 1972.