Pocket Entertainment

Skicrosslandslaget och Samsung gör fartfylld webbserie i fickformat

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2013 11:50 CET

Saknar du action i pendeltrafiken? Förseningar och långa köer? Nu kan du uppleva fart på ett helt nytt sätt. Nu släpps det första avsnittet av serien Skicross – vägen till OS på Sveriges nya mobil-tv-kanal Pocket Entertainment.

– Vi vill göra världens roligaste sport tillgänglig för svenska folket. Samtidigt vill vi utmana den traditionella alpina världen. Vi är ett väldigt öppet landslag som i denna serie verkligen bjuder in tittarna i vår värld, säger Tommy Eliasson, förbundskapten för det svenska skicrosslandslaget.

Skicross är en ny snabb alpingren där först i mål vinner. Sedan OS i Vancouver 2010 är det en olympisk sport. I Skicross – vägen till OS får vi följa åkarnas, ledarnas och tränarnas gemensamma liv. Allt från stenhård träning i bitande kyla till glädje och sorg över framgångar och misslyckanden. Varje torsdag sex veckor framöver släpps ett nytt avsnitt. Alla med olika teman.

Pocket Entertainment grundades i oktober 2012 och ägs bland annat av Felix Herngren och Kristian Luuk. Bolaget producerar och distribuerar innehåll för tillfällen då man har en stund över. Inget avsnitt är längre än 10 minuter, ett format som passar perfekt för smartphones och surfplattor på tunnelbanan, bussen eller i väntrummet.

– Tittarvanor har aldrig förändrats i en sådan rasande fart som de gör just nu. Användare vill kunna se på film, tv och serier när, var och hur de vill. Detta är framtidens format som dessutom passar perfekt för en actionsport som skicross. Det går undan, säger Håkan Lindhé, grundare och vd för Pocket Entertainment.

Projektet är en gemensam satsning mellan skicrosslandslaget, Pocket Entertainment och Samsung, som har uppdraget som huvudsponsor för det svenska skicrosslandslaget.

Titta på första avsnittet här.

PRESSKONTAKT POCKET ENTERTAINMENT

Amelie Håkansson

+46 737 821 567

amelie@pocketentertainment.com

Pocket Entertainment är en ny gratis mobil TV-kanal och som med korta avsnitt, mellan 5-10 minuter, når ut till tittarna då de har en stund över. Genom en unik distributionslösning i samarbete med PlayAd når kanalen ut till 5 miljoner unika webbläsare i veckan.