Sport Business Nordic

Skid-VM 2015 i Falun talar vid Skidor & Pengar

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2013 11:59 CEST

e-formuläret

Ett av Sveriges största evenemang de kommande åren, Skid-VM 2015 i Falun, kommer hålla en presentation vid business-2-business konferensen Skidor & Pengar den 16 maj 2013 i Stockholm.

Skid-VM 2015 i Falun siktar på att bli ett världsmästerskap med nya dimensioner som ska överträffa förväntningar och ta världen närmare skidsporten. Skid-VM Falun 2015 ska även engagera barn och ungdomar, kultur, näringsliv, miljö och skidvänner.

Skidor & Pengar har nöjet att tillkännage att Sven von Holst, Ordförande Skid-VM:s Bolagsstyrelse, är ny talare vid konferensen i Stockholm den 16 maj 2013. Sven von Holst kommer att framföra presentationen ”Värdstäder - hur de kandiderar och tjänar pengar på internationella sportevenemang” och ser fram emot konferensen:

”Att Falun och Svenska Skidförbundet tilldelades Skid-VM 2015 är ett kvalitetsbesked för svensk skidsport och det kommer bli en unik upplevelse för alla skidsportälskare i Sverige. Vi har arbetat non-stop med våra samarbetspartners sedan vi vann budgivningsprocessen i juni 2010 och nu ser vi fram emot en härlig skidfest. Den 16 maj 2013 på Skidor & Pengar kommer vi ge en inblick i det arbete som innefattar värdskap av ett internationellt skidevenemang.”

Vid denna business-2-business konferens i Stockholm kommer 80 viktiga beslutsfattare inom den skandinaviska skidsportindustrin träffas för att lyssna på presentationer, delta i paneldebatter och nätverka.

Skidor & Pengar kommer även att erbjuda intressanta presentationer inom sponsring, bl.a. "Skidor, sponsring och affärsnytta” som framförs av ICA:s sponsorchef, Sofia Olsson, där hon berättar hur ICA:s val av svensk skidsport kom till samt deras aktivering av sponsorskapet med längd- och alpina landslaget. Vi har även nöjet att få ta del av en presentation av Svenska Skidförbundets förbundsdirektör, Niklas Carlsson, som kommer berätta om ”Skidsportens internationella och nationella utformning”.

Dagen kommer även att ha presentationer om ”rättighetsutveckling och varumärkesbyggande”, ”fördelar med skidlopp” samt hur man med ”extremsport kan skapa underhållning och kommersiell framgång”.

Skidor & Pengar vill erbjuda en deltagarna möjligheten att lyfta fram aktuella frågor och trender. Detta gör vi genom att arrangera paneldebatterna ”Skidsportens konkurrenskraft och möjligheter” framförd av utvalda konsulter samt debatten ”Skidsportens kommersiella framtid” med etablerade aktörer från köparsidan.

Skidor & Pengar är riktade åt viktiga beslutsfattare i den nordiska skidsportindustrin och vid tidigare Sport & Pengar konferenser så deltar bl.a. förbund, föreningar, sponsorer, TV-bolag, rättighetshavare, konsulter, kommuner, eventbyråer, agenter, advokater, arena ägare, journalister, mediebolag och leverantörer.

Under dagen kommer flera nätverkspauser att äga rum där goda möjligheter för diskussion och debatt erbjuds.

Årets konferens hålls den 16 maj 2013 i Stockholm och dagen avslutas med prisutdelning av priserna årets agent, marknadsförare, destination, sponsor och mediabolag inom svensk skidsport 2012. Juryn består av utvalda aktörer och information publiceras löpande via hemsidan.

För att säkra din plats i konferensen, anmäl dig via e-formuläret.

Ta del av mer information genom att besöka hemsidan.

Kontakta Skidor & Pengar
E-mail: info@sportochpengar.se
Postadress: Sport & Pengar, Box 3439, 10368 Stockholm, Sverige
Hemsida: www.sportochpengar.se

Om Skidor & Pengar

Skidor & Pengar är en nätverkskonferens där viktiga beslutsfattare inom den Skandinaviska skidsportindustrin bjuds in för att lyssna på presentationer om den kommersiella utvecklingen, delta i paneldebatter i aktuella ämnen och nätverka under en dag.

Talare och paneldebattörer vid den första upplagan av Skidor & Pengar inkluderar sponsorer, rättighetsinnehavare, eventbyråer, advokater, sponsringskonsulter, leverantörer och förbundsrepresentanter.

Skidor & Pengar arrangeras den 16 maj 2013 i Stockholm.