Katarina församling

Skidkonfirmation i Katarina församling, ingen kostnad!

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 14:14 CEST

Nu har du möjligheten att vara med på skidkonfirmation som startar i advent 2012 och avslutas med konfirmation i maj 2013. På tisdagar 16.30 - 18.30 kommer du få möta andra ungdomar ochungdomsledare som tillsammans kommer att diskutera livsfrågor, leka, fika, spela pingis, sjunga, snacka skidåkning och mycket mer.

Under sportlovet vecka 9 2013 åker konfirmandgruppen tillsammans med ungdomsledare till Idre där viunder en vecka åker skidor och snowboard i någon av Idre fjälls 40 nedfarter. På kvällarna deltar vi igemensamma aktiviteter t.ex. lek, sång, disco, mässa och mycket mer. I Idre har vi bokat hela Sport-hotellet som ligger några kilometer från Idre fjäll. Vi har egen transport till och från backen varje dag. Påhotellet äter vi frukost och middag. Vi gör även vår matsäck på hotellet som vi tar med och äter i backen.Upptakten är 4 december 2012 kl. 18.00 i Katarina kyrka.

Skidkonfirmationen är kostnadsfri! det som eventuellt tillkommer är hyra av skidor/snowboard.

För mer info och anmälan kontakta Johan Lindström, församlingspedagog: johan.lindstrom@svenskakyrkan.se, 08-743 68 21. Eller anmäl dig direkt på www.katarinaforsamling.se.

KATARINA FÖRSAMLING

Växel: 08-7436800 | Direkt: 08-7436807