HärjedalsKök AB

SKIFFER - elegant och sobert

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 07:30 CET

SKIFFER låter ditt kök bli till ett elegant och sobert rum. Luckan lockar till sig blicken med sin stilrena struktur som återger ett lugn och skapar ett modernt intryck. Skiffer är valet för dig som vill ha ett modernt och lite robustare kök.

Vår nya kökslucka har en snygg, grå färg med en enkel struktur som passar alla. Du väljer själv om du vill ha mönster med en fasad kant, helt slät med en rak kant eller kanske en slät lucka med en fasad kant i ditt nya kök. Du väljer design själv. Vi har kombinationer som passar alla och vår moderna fabrik i Funäsdalen tar hand om alla olikaönskemål på köksdesign.

Styrkan med HärjedalsKök är att vi tar hand om våra kunder från planering och mätning till tillverkning och montering. Ett smart och trendigt val!

HärjedalsKök tillhör Nordic Kitchen Group. Nordic Kitchen Group äger, tillverkar och säljer även Hagaköket, Tibrokök, LIB och Canadaköket. Företaget har hittills producerat över 55 000 kök sedan det startades av Mathias Abrahamsson och Tord Erik Zetterström och har växt från fem anställda 1995 till att idag vara över 100 personer. Både Tord-Erik Zetterström och Mathias Abrahamsson är fortfarande verksamma i HärjedalsKök.