HärjedalsKök AB

SKIFFER - grått är flott

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 07:00 CEST

Med Skiffer har HärjedalsKök en av Skandinaviens trendigaste köksluckor. Den gråa, grova strukturen matchar en tuff design där resturangkökets praktiska tänk möter hemmakockens alla önskemål. Industrichic när det är som bäst. Vi ser stora ytor med rostfria diskbänkar och genomtänkta förvaringslösningar som givna element i det moderna skifferköket.

Köket som visas på bilderna har stylats tillsammans med porslin från Iittala, vitvaror från Siemens och en underbar diskbänksplåt för hemmamiljö från Furhoffs. Vi rekomenderar även den trendkänslige att spana lite närmare på de höga lådorna med frostat vitringlas, naturligtvis mjukstängande, samt vårt handtag Delfin. Ett av handtagen ur den så omtyckta Zookollektionen.

Sedan tror vi inte att någon missar det fantastiska kaklet från Marrakech. Det vackra kaklet från Marocko som med sina härliga färger kan ge så många uttryck.

Ett grått skifferkök kan du kombinera och variera i det oändliga. Här har vi gjort det till ett färgglatt kök med mycket bra förvaring i våra mjukstängande lådor. Något vi varmt rekomenderar!

HärjedalsKök tillhör Nordic Kitchen Group. Nordic Kitchen Group äger, tillverkar och säljer även Hagaköket, Tibrokök, LIB och Canadaköket. Företaget har hittills producerat över 55 000 kök sedan det startades av Mathias Abrahamsson och Tord Erik Zetterström och har växt från fem anställda 1995 till att idag vara över 100 personer. Både Tord-Erik Zetterström och Mathias Abrahamsson är fortfarande verksamma i HärjedalsKök.