FunBeat

SkiStar väljer FunBeat som träningspartner

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 11:07 CET

Norra Europas största operatör inom alpin skidåkning, SkiStar, integrerar träningstjänsten FunBeat som ett verktyg för alla som vill förbereda sig på bästa sätt inför skidsemestern.
Samarbetet innebär att alla skidåkare på SkiStars destinationer i Sälen, Åre, Vemdalen, Trysil, Hemsedal och Hammarbybacken enkelt kan följa anpassade träningsprogram, automatregistrera sina MyskiStar-skidpass direkt till FunBeats träningsdagbok och utmana andra skidåkare via FunBeat och MySkiStar och därmed få massor av träningsinspiration.

• Alpin skidåkning är en perfekt träningsform. FunBeat kompletterar gratistjänsten MySkiStar ypperligt. En aktiv och hälsosam livsstil blir allt viktigare och är prioriterat bland våra gäster. Genom FunBeat som träningspartner och hemmaträningsprogrammen i MySkiStar kan man mycket enkelt förbereda sig och därmed få ut ännu mer av skidsemestern, säger Linda Morell nordisk reklam & PR chef SkiStar AB.
  • Integrationen med MySkistar är spännande. Många av våra medlemmar åker skidor som en del I sina aktiva liv - och kan nu tex på ett enkelt sätt tillgodogöra sig sina åk på skidsemestern till FunBeat direkt via MySkistar säger Thomas Bergbom delägare på FunBeat.
Om MySkiStar:
SkiStars populära gratistjänst MySkiStar har snart 100 000 registrerade användare. MySkiStar gör skidåkningen roligare och mer social. Genom tjänsten kan man se sin och andras åkstatistik, utmana vänner, dela åkdagen på Facebook, samla pins och se antal kalorier som bränns i skidbacken. MySkiStar tillhandahåller träningstips inför skidsemestern från kända coacher. Genom MySkiStar får man även förmånliga erbjudanden samt den senaste informationen om väder, liftar och skidåkning direkt i mobilen.

Om FunBeat:
FunBeat är en oberoende social träningsdagbok med över 230 000 registrerade användare som via sajten och mobilapparna sätter upp mål för sin träning, loggar sina pass och delar och kommenterar sin träning med kompisar. 2012 registrerades 8.5 miljoner träningspass inom 1300 olika träningsformer och varianter på träningsformer som går att registrera. FunBeat valdes av tidningen Internet World till Sveriges bästa sajt inom kategorin Träning&Hälsa 2012.

För mer information om SkiStar AB och MySkiStar kontakta gärna;
Linda Morell, nordisk reklam & PR chef SkiStar AB
E-post, linda.morell@skistar.com
Telefon, +46 (0)76 118 60 02

För mer information om FunBeat kontakta:
Thomas Bergbom, delägare FunBeat AB
E-post, thomas@funbeat.se