Innovation push

Skitarg

Pressmeddelande  •  2012-01-31 10:44 CET

SKITARG är ett extremt metalband som ger dig njutningen av tung, våldsam och elak metal kombinerad med humor och teatralisk dildoesque galenskap. Balansen mellan strålande black/döds och stundvis ren larvighet gör det här bandet till den gränssprängande avspolingen till band som In Flames, Dark Tranquility, The Haunted och The Kristet Utseende. Bandet är känt som en exceptionell liveakt genom sin förmåga att tvinga till sig folks uppmärksamhet med clown/corpsepaint, blodiga blöjor och dildofajter.

Bandet började 2005 då de två sångarna (Barnet och Necrofilip) drack öl i solen och lyssnade på ondskefull och ren black metal. Idén var att starta ett inspelningsprojekt eftersom de två verkligen ville skrika ansiktena av sig. Första demon "Du har keps och knarkar" var mer eller mindre ett direkt resultat av att de försökte stävja den okontrollerbara ilska som hade byggts upp inombords. Det tog dock inte lång tid innan folk började fråga när bandet skulle ha ett gig. Eftersom det bara var två av dem så samlades fyra till desperata alkisar ihop, handplockade särskilt från svenska metalakterna The Ugly, Sterbhaus och Decadence.

Sex veckor senare ställde sig Skitarg på Klubbens scen i den europeiska musiktävlingen känd som Emergenza. Efter att ha vunnit varje deltävling med högsta publikröster - inklusive finalen på Debaser Medis i Stockholm - blev Skitarg bortröstade från tävlingen av en jury som ansåg bandet vara för obscena och våldsamma på scen. Sen dess har Skitarg blivit kända för sitt 110 % engagemang, livededikation och extravaganta metalmanér.

Bandet släppte sitt debutalbum Skitarg 2010, en 19-spårig symfoni komponerad av bandets dittills samlade ansiktssädande melodier. Albumet är släpptes genom Ovis Records. Skivan finns på Spotify och att köpa genom i-Tunes eller direkt från Ovis Records webshop på http://www.freewebstore.org/Ovis-Records-WebShop/Skitarg/p625715_2739879.aspx.

Med den nya skivan Den hårdaste jäveln (2011) - en 19-spårig cirkus som kombinerar thrash, black, döds, 80-tals ballad, country, folkmusik, grind och melodisk metal till en humorfylld gryta av hits - visar Skitarg återigen att metal, humor och clownerier kan kombineras till ögonblickliga hits. Skivan tar vid där debuten slutade och utvecklar alla områden – mer melodisk, våldsam, humorfylld, tekniskt kompetent och textmässigt fulländad. Den hårdaste jäveln släpps genom Sound Pollution och finns på Spotify, i-Tunes och hos en rad digitala återförsäljare.

Ladda ner applikationen! Lyssna på låtarna, titta på videon, kolla låttexterna och göra inlägg i bloggen … och mycket annat.

Vi är ett utvecklingsbolag inom mobila applikationer och IT som drivs av tekniska och kreativa innovationer. Vår styrka är att identifiera nya affärsmöjligheter och tekniktrender i en snabbväxande bransch.
Vi utvecklar unika produkter och tjänster för våra kunder. En stark och tydlig affärsidé ligger till grund för vår utvecklingsprocess och säkerställer att vi levererar enligt våra kunders behov och önskemål.
Genom ett stort nätverk har vi byggt upp en spetskompetens inom branschen.
Innovation push -En kreativ leverantör som möter dina önskemål.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom