Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Skjortmakarna första e-handlare att sälja skjortor från Oscar of Sweden

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 12:57 CET

Skjortmakarna är idag stola över att kunna presentera ett samarbete med ett av Sveriges ledande skjortmärken, Oscar of Sweden. Som första e-handlare i Sverige har Skjortmakarna.se fått förtroendet att representera varumärket och sälja ett stort urval av Oscar of Swedens sortiment i sin webshop.

På Skjortmakarna.se kommer kunderna att kunna finna dels ett stort urval av Oscars bassortiment, med skjortor både i Fitted Body och i den smalare kollektionen, Slim fit, dels kommer en kollektion av specialdesignade skjortor att erbjudas. De specialdesignade skjortorna har sytts upp unikt för skjortmakarnas webbshop och går inte att köpa någon annanstans än på Skjortmakarna.se. De specialdesignade skjortorna kommer att ha en högre modegrad än skjortorna i bassortimentet, detta kommer framförallt att märkas genom att de har en smalare passform samt betydligt fler detaljer och designelement i kontrasterande färger.

-          Vi på skjortmakarna är oerhört glada över det här samarbetet med Oscar, deras skjortor kompletterar vårt befintliga sortiment av skräddarsydda skjortor på ett utmärkt sätt och vi ser fram emot ett givande samarbete med dem, säger Skjortmakarnas vd Hans Edlund.

Sortimentet av Oscar skjortor kommer att presenteras på skjortmakarna.se fredagen den 25e november, i samband med detta kommer även en hel del andra nyheter att lanseras, bland annat en ny design på webshopen.

Om Skjortmakarna.se

Skjortmakarna har sedan starten 2003 sålt högkvalitativa skjortor på nätet. Skjortmakarnas vision är att tillhandahålla den bästa skjortupplevelsen för den stilmedvetne affärsmannen. Skjortmakarna säljer såväl konfektionsskjortor som skräddarsydda skjortor samt accessoarer som manschettknappar, slipsar, näsdukar och kraglattor. Skjortmakarna.se är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB (org 556693-6273) med säte på Hantverkargatan 5 i Stockholm.

För mer information kontakta vd Hans Edlund, 0708-632116, hans@skjortmakarna.se

Om Oscar of Sweden

Oscar of Sweden är ett av Sveriges ledande skjortmärken, med en årlig försäljning på över 250000 skjortor. Bolaget har under de över 60 år som de funnits ständigt strävat efter att skapa den perfekta skjortan.