Skoljobb Sverige AB

Skoljobb.se inleder samarbete med Newsdesk för att skapa ny kanal för nyheter inom Skolan

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2010 02:33 CET

Nu ger Sveriges ledande jobb och karriärnätverk inom Skolan skoljobb.se sina besökare tillgång till nyheter direkt från arbetsgivare runt om i Sverige. Genom ett samarbete med PR verktyget Newsdesk kan skolor och utbildningsföretag direktpublicera sina pressmeddelanden på Skoljobbs sektion för nyheter inom skolan.

När arbetsgivare inom skolsektorn publicerar sina nyheter på Newsdesk så skickas de således inte enbart till de journalister som bevakar pedagogisk sektor, utan publiceras även på Skoljobb.se, där över 30 000 unika besökare i månaden kommer att få tillgång till nyheterna. Nyhetsinformationen på Skoljobb.se innehåller i dagsläget pressmeddelanden och bilder.

- Genom samarbetet med Newsdesk kan vi publicera dagsaktuella nyheter direkt på Skoljobb.se. Vi hoppas och tror att våra besökare kommer ha stor nytta av att hitta de allra senaste skolnyheterna samlade på det ställe där de letar efter jobb inom skolan, säger Mattias Olsson, VD på Skoljobb. Vidare säger Mattias Olsson att publicering av aktuella nyheter inom skolan är en självklarhet när det gäller vår långsiktiga vision om att skapa den bästa mötesplatsen på internet för arbetsgivare och arbetstagare inom skolsektorn i Norden.

För Newsdesk är detta ett ytterligare bevis på att det är värdefullt att kunna erbjuda en så pass stor källa av aktuella företagsnyheter, för att andra webbportaler på detta sätt får tillgång till relevant djup information.

- Då många av våra kunder befinner sig i skolsektorn så kunde vi erbjuda Skoljobb en bra start på sin egen Nyhetscommunity, säger Torkel Kristoffers  från Newsdesk Services.

Skoljobb.se - Mötesplatsen mellan arbetsgivare och arbetstagare inom pedagogisk sektor.