ExtraPeng AB

Skolklasser, föreningar och lag; nu är den nya årgången av olivoljan Casale Paradiso här!

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2011 14:19 CET

Nu är det dags igen för en ny årgång av Casale Paradisos underbara, kallpressade jungfruolivolja!

Olivoljan blandas från tre olika pressningar under november i år. Detta för att uppnå en perfekt och harmonisk balans mellan frukt och pepprighet.

Antonio, vår utsände i Toscana, kan berätta om en liten skörd, men att oliverna håller mycket hög kvalitet. Olivoljan är fruktig och generös. Den erbjuder doft och smak av nyslagen sommaräng, kronärtskocka, mandel, solvarma tomater och har en lagom pepprighet i avslutning. Vår olivolja är en "all round"-olja och är dessutom en utmärkt julklapp, present, eller gåva att ta med sig när man är bortbjuden.

Om ExtraPeng

ExtraPeng startade verksamheten i början av 2011. Företagets affärside är att importera förstklassig olivolja från Italien (Toscana) och att erbjuda föreningar, lag och skolklasser möjligheten att tjäna extrapengar till sin verksamhet.

Vi har noterat att det finns en stor efterfrågan från föreningar, lag och skolklasser att dra in extrapengar till utveckling av verksamhet och b la olika resor. Vi har även noterat att konsumenten i allt högre utsträckning efterfrågar kvalitativa produkter, dvs;

produkter som ger valuta för pengarna
produkter som människor använder dagligen
produkter som är hälsosamma

Då vi har ett djupt och nära samarbete med en av Italiens mest kompetenta producent i kombination med volymfördelar, så kan vi erbjuda svenska föreningar, lag och skolklasser ett väldigt konkurrenskraftigt inköpspris och en bra förtjänst.