SkolportenGruppen

Skolporten.se får nytt utseende och nya funktioner

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2012 09:11 CET

Den åttonde mars lanserarade Skolporten en helt ny sajt och nytt utseende på sina uppskattade nyhetsbrev.

- Det är en viktig strategisk åtgärd för oss. Vi behåller självklart samma intressanta innehåll men gör sidan mer användarvänlig, strukturerad och förbättrar och förnyar olika funktioner. Det innebär en stor förändring, inte bara för oss på Skolporten utan även för våra användare som följt oss genom åren. Men jag skulle faktiskt vilja tillägga ett äntligen! säger Hedda Lovén, redaktionschef på Skolporten.

Skolporten har sedan drygt 10 år varje vardag publicerat aktuella skol- och forskningsnyheter på nätet samt försett cirka 90 000 prenumeranter med riktade nyhetsbrev via epost. Lärare, skolledare, skolchefer och skolforskare använder dagligen Skolporten som en viktig nyhets- och kunskapskälla.

- Forskningsinnehållet är mycket uppskattat av våra läsare, den bevakningen är central och vi lyftar fram den till förstasidan. Men vi kommer också förbättra sökfunktionen, integrera våra sociala mediakanaler med sajten, och arbeta mycket mer aktivt och strategiskt för att skapa en bättre dialog med våra användare. Vi vet att många använder Skolporten i sitt arbeta varje dag - vi har lyssnat på deras önskemål och behov och byggt en ny sajt som kommer att passa såväl nya som vana skolportenanvändare.
Det kommer även få stor betydelse för våra annonsörer som vi nu kan erbjuda mer flexibla lösningar, säger Hedda lovén.

Fakta
Skolporten.se har upp till 13 000 unika besökare per vecka. Hos Skolporten hittar du aktuella skol- och forskningsnyheter, kompetensutveckling och lediga pedagog- och chefstjänster.

Mer information: Hedda Lovén, redaktionschef. hedda.loven@skolporten.se tel 08-562 268 04
Anna Kreissl, ansvarig annonsering. anna.kreissl@skolmarknaden.se tel 08- 562 268 14

Om Skolporten AB Skolporten mål är att underlätta vardagen för skolans lärare
och ledare genom att svara mot de önskemål och behov som de har i sin profession.
På skolporten.se publicerar vi varje dag aktuella skolnyheter, debatter och forskningsresultat. För mer information om företaget och våra övriga tjänster, vänligen läs mer på www.skolporten.se.