EKPR & Kommunikation

Skolstart! Minska vardagsstressen med Nordic Cooker.

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 10:00 CEST

Sommarlovet är över och det är dags för skolstart! I samband med skolstarten brukar också vardagsstressen göra sig påmind. Det är svårt att få tiden att räcka till mellan lämningar, hämtningar och fritidsaktiviteter. Samtidigt vill vi ha tid att äta och laga god och hälsorik mat. Hur får man då den ekvationen att gå ihop? Svaret heter Nordic Cooker!

Med Nordic Cooker hinner du med alla aktiviteter för att sen kunna sätta dig ner och njuta av en vällagad och näringsrik måltid - utan stress!

- Jag funderade länge på hur man skulle kunna skapa ett mindre stressigt liv kring matlagningen. Jag vill ge folk möjlighet till god, hälsorik och hemlagad mat och samtidigt mer fritid. Det är precis vad Nordic Cooker erbjuder, säger Annica Ingemarsson produktutvecklare av Nordic Cooker.

Med Nordic Cooker behöver du bara lägga ner maten, ställa in tiden och komma hem till god hälsosam mat! Maten tillagas på färska eller frysta råvaror, på låg temperatur och under lock vilket gör att vitaminer och näringsämnen bevaras och gör maten extra smakrik. Inget fett eller vätska behöver tillsättas och keramikgrytan som maten tillagas i rymmer fem liter vilket motsvarar mat för upp till åtta personer.  Lite äldre barn kan dessutom lätt servera sig själva. Nordic Cooker har en separat programmerbar kontrollpanel som du enkelt ställer in tider för matlagningen på som sedan sköter sig själv. Den har en stilren design i rostfritt stål samt en löstagbar keramikgryta som maten snyggt kan serveras i men också förvaras i. Nordic Cooker kompromissar inte utan kombinerar både snygg design med funktion och kvalitet.

Nordic Cooker sparar både på din tid och på din plånbok då en Nordic Cooker endast drar 300 watt vilket är en enorm besparing då en normalugn drar ca 3500 watt.

Nordic Cooker’s hemsida www.nordiccooker.se finns över 100 inspirerande skandinaviska och internationella recept speciellt framtagna för Nordic Cooker.

Rekommenderat utpris: 1695 sek.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

EKPR provides its clients with full service media and sponsorship consultations, publicity promotion and press releases.
Our clients are some of the most exciting and tone-setting on the Swedish and international arenas. EK PR’s corporate mission is based on close and frequent contacts with journalists at newspapers, and at business and consumer magazines. We also work closely with the music industry and TV. This way we achieve and uphold a unique dialogue with the most important channels to your target groups.