CumuloNimbus Capital Partners

Skona plånboken i jul. Sälj ditt byrålådsguld.

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2011 15:00 CET

Att sälja guld för att få in en extra inkomst när det tryter i plånboken är inget nytt. Däremot har det aldrig förr varit så enkelt – och så bra betalt. Med verksamheten förlagd till internet kan den nya tidens guldhandlare erbjuda stordriftsfördelar som till exempel högre guldkurser.

Bland dessa nya guldhandlare på internet är Guldbrev.se något av en veteran. Sedan starten i Sverige 2008 betjänar man nu cirka 40 000 kunder över hela Skandinavien. En nyckel till framgången ligger i säkerhetstänkandet och att man tidigt etablerade ett väl fungerande samarbete med Posten. Guldförsäljningen sker via rekommenderade brev – så kallade Guldbrev – som statistiskt sett är ett av de säkraste sätten att transportera värdeföremål i Sverige.

– Vi inser att många tänker ett varv extra innan de väljer att posta sitt guld, säger Bengt Häger VD. Just därför lägger vi stora resurser på en trygg försäljningskedja. Till exempel är alla våra guldbrev försäkrade upp till 100 000 kronor.

Att det går fort att få pengarna för sitt sålda guld är ett annat skäl till framgångarna. I genomsnitt tar det inte mer än 24 timmar innan pengarna når säljaren.

– Snabbheten är en stor fördel för många. Inte minst till jul och nyår då många vill kosta på sig och sina kära lite extra, säger Bengt Häger.

Guldbrev.se har högsta kreditvärdighet och arbetar enbart med EU-godkända guldvågar som regelbundet granskas och kalibreras av en oberoende organisation – SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut.

www.guldbrev.se hittar du mer information om företaget, guldförsäljning och aktuella guldkurser.