Skeppshultcykeln

Skräddarsy din cykel hos Skeppshult! (utan att det kostar skjortan)

Pressmeddelande  •  2012-03-06 11:00 CET

Sugen på att skapa en helt egen cykel?
Då är det bara och surfa in på skeppshult.se och sätta igång.
Skeppshult lanserar i år ett helt nytt tänkande.
- Det handlar inte om en "oåtkomlig cykel" i limiterad upplaga. Snarare tvärtom.
Vår tanke är att vem som vill ska kunna skräddarsy sin cykel utan att det kostar skjortan.
Det tar högst fem veckor från order till färdig cykel. Allt bygger på att vi tillverkar våra cyklar i Sverige, annars hade det inte varit möjligt säger Jonas Andersson VD och delägare.
- Jag fick första impulsen när jag var i London för en tid sedan. Blev inspirerad av den där speciella 6o-talskänslan som nästan bara finns där. Massor av kul och udda färger som kombineras hur som helst fortsätter Jonas.
All förarbete görs på fabriken i Skeppshult. Ramen svetsas, hjulen ekras och alla grundkomponenter monteras.
Du väljer sedan själv färg på ramen, fälgar, sadel och handtag. Det finns otroligt många kombinationsmöjligheter, så du har verkligen chansen att skapa din alldeles egna cykel.
Så här enkelt är det
1. Du väljer mellan två olika ramfärger, Sammetsvart eller Gryning
2. Du väljer färg på fälgarna, orange, blå eller gröna.
3. Du väljer färg på sadel och handtag och byxspännen. Och det är inte vilka grejer som helst. Allt är tillverkat för hand av engelska Brooks. Givetvis i rent läder. De finns i fem olika färger; Turkos, Violet, Mustard, Raspberry och Svart.
- Vi har medvetet valt kul och lite udda färger på handtagen, sadlarna och byxhållarna. Byxhållaren är en både kul och användbar grej. Med den på slipper du att komma fram med byxor fulla med olja från kedjan. Den ingår i köpet när du beställer en Basic Colour avslutar Jonas.

Basic Colour finns både som dam och herr. I tre- eller sjuväxlat utförande. Du skapar din alldeles egna cykel på skeppshult.se. Här finns all info om hur du går tillväga, även var du hittar närmaste butik där du kan beställa din cykel.

För mer information om Skeppshult och våra cyklar - kontakta Jonas Andersson, telefon 0371-368 18, mobiltelefon 070-67 66 818, e-post jonas@skeppshult.se

Skeppshultcykeln AB tillverkar cyklar i Skeppshult sedan 1911. Vi är den enda cykelfabriken i Sverige som tillverkat cyklar i obruten svit sedan starten. Vi utvecklar och tillverkar egna kvalitetscyklar med fokus på form och funktion. Samtliga ramar, all montering och all lackering görs på plats i Skeppshult.
Vi har under de senaste tjugo åren belönats med ett flertal utmärkelser inom både marknadsföring och design. I mångt och mycket resultatet av ett idogt arbete som drivits av de tidigare ägarna Kjell Sture och PeO Helge.
2010 lämnade man över ägarskapet till bröderna Jonas och Magnus Andersson. Båda med en stark förankring i bygden. 2011 fyller Skeppshultcykeln 100 år. Historien fortsätter...

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom