Malmö Opera och Musikteater

Skrattar bäst som skrattar åt sig själv!

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2007 14:32 CET

Operaverkstan bjuder på ytterligare två TEMA-kvällar på Verkstan de närmaste två måndagarna.

Nu på måndag 26 februari kl 19- 21 blir det ”SWING-ALONG” med Kiki Desplat & Swing Kings. Det är alltså Kiki Desplat, sång och kornett, som tillsammans med Paul Bocciolone Strandberg, sång och sousafon, Dan Gisen Malmquist, klarinetter, Dennis Johnsson, banjo, och Per Melin, trummor, spelar ”1920’s Hot Jazz”.

De tre förstnämnda är med i Lindahl/Sundqvists DOLLYS BEAUTY SHOP, den komiska opera för unga, som har nypremiär i Bromölla 12 mars för att sedan spela i Kristianstad, Hässleholm, Osby, Trelleborg, Ystad och Simrishamn.

Måndagen 5 mars kl 19-21 är det åter dags för OPERA-SING-ALONG med allsångsledare Yvonne Helander, mezzosopran, och Jonas Bjerkén, baryton, med Annika Bjelk Wahlberg vid pianot.

Liksom tidigare OPERA-SING-ALONG-kvällar ligger det menyer på borden med arior och sånger ur opera, operett- och musikalvärlden. Publiken väljer från menyn och sjunger helt enkelt med. Sångtexterna projiceras på duk med en OverHead-apparat!

Båda kvällarna har fri entré – OBSERVERA dock att platsbokning måste göras till biljettkassan 040-20 85 00 .

Vänliga hälsningar

Catarina Ek