Moment Group AB

Skrattsuccén ”Hemsöborna” vänder på spelschemat!

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2007 10:52 CEST

Skrattfarsen från Vallarnas friluftsteater har under alla år åkt vidare till Lisebergsteatern under hösten och efter nyår till Rosers Salonger i Skara och med en avslutande turné i mars/april. I år vänder vi helt på spelschemat och går först ut på en exklusiv Sverigeturné, därefter blir det premiär den 8 november på Rosers Salonger i Skara, och den 24 januari intar buskisensemblen Göteborg och Lisebergsteatern.

Krister och Lars Classon som står för manusbearbetning och regi har skapat en föreställning som är ”VÄLDIGT fritt tolkad efter August Strindberg”. ”Madam Flod” (Siw Carlsson) kommer att vara kärlekskrank, ”Carlsson” (Jojje Jönsson) gubbsjuk, drängarna (Claes Månsson och Kent Vickell) har massvis med roliga repliker, och pastorn kommer inte att vara nykter i många minuter.

Över 54 000 såg ”Hemsöborna – VÄLDIGT fritt efter August Strindberg på Vallrnas friluftsteater trots den regniga sommaren. Försäljningsmässigt blev det näst bästa året någonsin på Vallarna.

Årets ensemble består av nio skådespelare. Vi möter:

Siw Carlsson (Madam Flod)
Jojje Jönsson (Carlsson)
Martin Östh (sonen Gusten)
Claes Månsson (drängen Rundqvist)
Kent Vickell (drängen Norman)
Thomas Hedengran (Pastorn)
Gösta Janson (Professorn)
Jenny Antoni (pigorna Lotten och Ida)
Elin Gradin (pigan Clara).

För ytterligare information:
Janne Andersson, producent 2Entertain, tfn 0705-51 70 30
Krister Classon, manusbearbetning och regi, tfn 0703-77 62 34
Malin Lundström, försäljningsansvarig Skara, tfn 0733-64 66 66, Annika Johnsén, försäljningsansvarig Göteborg 0703-286912.
Fria pressbilder och mer pressinformation: www.2entertain.com

Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning
till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i
en ledande position i Skandinavien. Verksamheten bedrivs i två dotterbolag. 2Entertain Sverige AB, som driver svenska
projekt och 2Entertain Norge AS som bedriver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteatern Chat Noir och
hälften av Oscarsteatern i Stockholm tillsammans med Vicky von der Lancken. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg,
Oslo och Falkenberg. Bolaget omsatte 250 MKR under 2006 och har sitt säte i Falkenberg. Bolaget är idag noterat på First
North. 2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga – både show och business!