Dog Security

Skydda dig mot ID-kapning; läs Dog Securitys nya handbok

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2014 09:45 CET

Efter omfattande efterforskningar har författaren Gert Strand nu sammanställt verket  Hur man skyddar sig mot ID-kapning, som finns att låna gratis i E-boksversion på svenska bibliotek.

Ett växande problem
ID-kapning är ett brott som ökar drastiskt varje år och polisen står ofta handfallen i jakten på brottslingarna. Samtidigt drabbas allt fler oskyldiga privatpersoner och företag av försvunna tillgångar och - i värsta fall - dyra lån/skulder som de själva aldrig ansökt om eller sett röken av. Många människors liv har förstörts genom detta hänsynslösa brott och så länge polisen inte får tag på ID-kaparna i fråga finns det lite rättsväsendet kan göra för att hjälpa de utsatta.

Det enda sättet att slippa undan ID-kaparna är att göra sig medveten om hur ID-kapning fungerar så att man kan vidta alla de säkerhetsåtgärder som krävs för att skydda sig själv och/eller sitt företag. Att genomföra en ID-kapning är oerhört lätt för den som känner till metoderna, men ju fler som gör sig medvetna om dessa metoder, desto svårare blir det för ID-kaparna att lyckas - och ännu svårare blir det för dem att komma undan OM de skulle lyckas.

Om Dog Security
I samband med boken om ID-kapning släpper man också ett kapningsskydd som innebär att ens kredithändelser bevakas - bland mycket mera. Flera av tjänstens bästa bevakningar är hemliga för att ID-kapare inte ska få nys om hur systemet fungerar. Dog Security är det mest omfattande kapningsskyddet på marknaden idag och trots detta är priset för tjänsten 50 % billigare än de närmaste konkurrenterna.

Efterfrågad tjänst
I takt med att allt fler utsätts för ID-kapare har kraven på ett stabilt och tryggt kapningsskydd vuxit, efterfrågan är stor och Dog Security är den av alla dylika tjänster som faktiskt bäst lever upp till de hårda kraven.

Kolla din försäkring
Ett av råden man får i boken Hur man skyddar sig mot ID-kapning är att undersöka om det finns ID-kapningsskydd inbyggt i ens försäkring - ofta gör det inte det, men den som har koll kan göra ett sådant tillägg vilket kan vara ovärderligt i det fall man utsätts för ID-kapning.

Mer information
För att få veta mer om Dog Securitys ID-kapningstjänst så kan man kontakta Thomas Ström på tfn. 040-620 21 86, eller på e-mail nyhet[at]dogsecurity.com. Man kan också ta en titt här (http://idpansar.se/abonnera-pa-dog-securitys-kapningsskydd/).

Kunskap är makt
De flesta som råkat riktigt illa ut vid ID-kapningar är personer som inte har haft någon koll på fenomenet så den bästa starten är att förstå brottet och alla dess vinklar. Bästa sättet idag att göra detta är att läsa Strands purfärska bok Hur man skyddar sig mot ID-kapning. Här finns allt man behöver veta samlat och förklarat på ett sätt så att man snabbt förstår vad för åtgärder man behöver vidta för att undvika att utsättas. Låna boken idag - det är gratis!

Dog Securitys arbetar med säkerhetsprodukter och tjänster samt med målsättning att leverera marknadens bästa produkter. Vi har egen produkttillverkning, eget sadelmakeri, flera patent och mönsterskydd och levererar marknadens mest unika skydd mot ID-kapning