Sparbanken Öresund AB

Skydda dina kortuppgifter

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 10:00 CET

Falska e-brev med syfte att få mottagaren att lämna ut sina kontokortsuppgifter är just nu i omlopp i Sverige.

E-breven ser ut att komma från Visa/MasterCard. De uppger att mottagaren har angett felaktigt lösenord tre gånger och måste aktivera ett nytt. Det egentliga syftet med det de falska e-breven är att komma över kontokortsuppgifter.

Vi vill betona att varken Sparbanken Öresund, eller någon av våra samarbetspartners, kontaktar våra kunder på detta sätt. Lämna alltså aldrig ifrån dig kortnummer, inloggningsuppgifter till Internetbanken eller annan personlig information via telefon eller e-post. Radera e-postmeddelandet utan att klicka på den medföljande länken.

Om Sparbanken Öresund

Välkommen till en bank som tänker annorlunda. Sparbanken Öresund bildades hösten 2010 när Sparbanken Finn och Sparbanken Gripen gick samman. Resultatet blev inte bara en ny bank, utan också en ny syn på vilken roll en bank ska ha, hur den ska betrakta omvärlden och hur den ska förhålla sig till sina kunder. Sparbanken Öresund verkar i västra Skåne och har en stark lokal närvaro med 35 bankkontor på 25 orter. Genom sina ägarstiftelser stöttar banken lokala projekt för barn och ungdomar, utbildning och forskning, kultur, idrott samt näringsliv. Sparbanken Öresund tror på oberoende rådgivning. Bankens rådgivare får ingen provision för sina rekommendationer.