SkyPoint AB

SkyPoint AB ingår i nytt IT-bolag som vill utmana branschen

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2014 11:33 CEST

IT-konsultföretaget SkyPoint AB bildar ett nytt och storsatsande IT-bolag med Real Time Services AB (RTS) och Portman Consulting Group Scandinavia AB (PMCG). Det nya bolaget, med namnet Real Time Services AB, är en utmanare inom branschen och kommer att ligga i framkant med unika erbjudanden om helhetslösningar och IT Service Management. Företagsfusionen sker under 2014 med ambitioner att växa stort sett till både omsättning och antalet anställda.

Från och med i år kommer IT-konsultbolaget SkyPoint att erbjuda sina tjänster inom virtualisering, infrastruktur och IT-drift i det nybildade bolaget Real Time Services AB (RTS). Genom sammanslagningen stärker RTS sin position som marknadsledare inom virtualisering, och kompletterar samtidigt sitt erbjudande med tjänster inom skräddarsydda cloudlösningar och IT Service Management.

”Nya Real Time Services AB kombinerar hög kompetens med försäljning av systemlösningar; en kombination som saknas på marknaden. Vi jobbar modernt och erbjuder både kunskap om tekniken och support för hur den ska användas för att nå maximal nytta” säger John Sega, VD för SkyPoint och blivande VD för nya Real Time Services AB.

”Våra olika infallsvinklar ger Real Time Services AB en unik position på marknaden; vi levererar inte bara lösningarna utan optimerar även organisation och processer för att kunderna ska få ut så mycket som möjligt av sina investeringar” säger Anders Nilsson, VD på PMCG Scandinavia och kommande konsultchef i nya bolaget.

Initialt blir nya Real Time Services AB ett bolag med ett fyrtiotal medarbetare och en omsättning på cirka 60 miljoner kr – med stora ambitioner att växa. Det nya bolaget kommer att finnas i Stockholm, Helsingborg och Singapore.

John Sega, VD för SkyPoint och blivande VD för nya Real Time Services AB
E-post: john.sega@skypoint.se
Webb: www.skypoint.se

SkyPoint är ett personligt IT-konsultbolag med huvudkontor i Stockholm, som erbjuder tjänster inom virtualisering, infrastruktur, IT-drift och support. SkyPoint grundades 2010 och kommer under 2014 att tillsammans med Portman Consulting Group Scandinavia AB och Real Time Services AB bilda det nya IT-bolaget med namnet Real Time Services AB.