Skyscanner

Skyscanner lanserar en ny app för iPad

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 14:10 CET

Efter Skyscanners stora framgångar med sin iPhone- och Android-app lanserar flygjämförelsesajten nu en app för iPad. Skyscanners mobil-apps, som lanserades tidigare i år, har laddats ned av över fyra miljoner människor och antalet nedladdningar av den efterlängtade iPad-appen förväntas skjuta i höjden.

Uppdateringarna har gett appen en helt ny funktion med en interaktiv jordglob som gör att användarna kan surfa efter och kartlägga flygpriser över hela världen. Genom att snurra jordgloben kan användarna söka efter flygpriser till samtliga länder eller välja ut ett specifikt land och zooma in för att få upp vad det kostar att flyga till olika städer inom landet.

Den nya funktionen är ansluten till det redan populära prisdiagrammet där användarna kan hitta flygpriser för varje dag under en hel månad eller år. Prisdiagrammet gör det möjligt för användarna att alltid hitta de lägsta priserna.

– Eftersom Skyscanner gör det möjligt att söka efter de billigaste flygresorna utan att behöva ange specifika datum eller ens destinationer har vår sajt alltid varit oerhört populär för att hitta reseinspiration. Den nya ”utforska-världen-funktionen” som finns i appen tar detta till nästa nivå. iPad är det ultimata mediet för detta och gör flygsökningarna interaktiva, enklare och roligare, säger Barry Smith, chef för globala mobil- och datatjänster på Skyscanner.

Skyscanners app för iPad finns att ladda ned gratis från iTunes:

Om Skyscanner

Skyscanner är Europas ledande sajt för billiga flygresor. Använd vårt smarta verktyg som söker på 600 flygbolag för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till. Följ oss på Twitter och Facebook.