flygtorget.se

SkyTeam utsett till bästa flygbolagssamarbete 2006

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2007 16:50 CET

SkyTeam valdes för andra året i rad till bästa flygbolagssamarbete 2006 av Global Travel Magazines läsare. Den globala flygbolagsalliansen SkyTeam omfattar tio flygbolag, bl.a. KLM och Air France.

- Vi är mycket stolta över att ingå i den allians som fått denna utmärkelse av Global Travel Magazines läsare. Det faktum att SkyTeam får utmärkelsen för andra året i rad visar att resenärerna är nöjda med de tjänster vi erbjuder genom vårt gemensamma utbud och nätverk. Det här inspirerar oss att förbättra kvaliteten ytterligare, bygga ut våra tjänster och expandera vårt globala nätverk, säger Olivier Hours, Commercial Manager hos AIR FRANCE KLM North Europe.

SkyTeam är en global flygbolagsallians med tio medlemmar: KLM, Air France, Aeroflot, Aeroméxico, Alitalia, Continental Airlines, Czech Airlines, Delta Airlines, Royal Dutch Airlines, Korean Air och Northwest Airlines.

Det betyder att flygbolagen tillsammans erbjuder sina cirka 373 miljoner passagerare ett globalt linjenät som omfattar så gott som alla destinationer och nästan 15 000 flygningar dagligen. Den senast tillkomna medlemmen i alliansen är Aeroflot som gick med 2006. China Southern Airlines har uttryckt sin avsikt att uppfylla de krav som ställs för att få bli medlem och kommer sannolikt att vara nästa bolag som går med.

- Det var viktigt att Aeroflot gick med i SkyTeam. Våra passagerare har nu tillgång till 728 destinationer i så många som 149 länder världen över. Vi ser fram emot att välkomna fler flygbolag i samarbetet och hoppas absolut att China Southern Airlines kommer med oss inom en snar framtid, säger Olivier Hours.

För ytterligare information:
Olivier Hours, Commercial Manager, AIR FRANCE KLM North Europe,