Finnair

Skytrax: Finnair bäst i Nordeuropa för åttonde året i rad

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2017 10:10 CEST

Finnair var det första flygbolaget i Europa som började flyga med Airbus A350 XWB.

Finnair fortsätter öka till Asien: +19.5 procent i juli

Finnair redovisar ökningar av antalet passagerare som flög med bolaget i juli i år till Asien (+19.5 %) och Europa (+9,0 %) jämfört med samma period 2016. Totalt flög 1.12 miljoner passagerare, (+ 8.1 %) under juli månad, vilket innebar all time high i Finnairs historia under en enskild månad.

Skytrax: Finnair bäst i Nordeuropa för åttonde året i rad

Finnair har återigen utsetts till norra Europas bästa flygbolag vid Skytrax World Airline Awards 2017 under Paris Air Show. Det var åttonde året i rad, som Finnair tog hem den åtråvärda utmärkelsen. Bakom priset står den oberoende konsumentsajten Skytrax. Resultatet bygger på insamlade synpunkter från cirka 19 miljoner flygresenärer från mer än 100 länder och omfattar 325 flygbolag. Finnair avancerade också på Skytrax Top-100-lista från 27:a plats 2016 till 25 plats i år.

Finnair och BRA satsar på Umeå - ökar kapaciteten med 40 %

Finnair och flygbolaget BRA storsatsar på Umeå. Från och med den 21 augusti får Umeåflyget en ny tidtabell och kapaciteten ombord ökar med cirka 40 procent - måndag till fredag - på sträckan till Helsingfors. BRA flyger då mellan Umeå och Helsingfors transitvänliga flygplats med flygplanstypen ATR72. Satsningen erbjuder smidiga förbindelser med Finnairs Europa- och inrikeslinjer samt sist men inte minst till Finnairs 18 destinationer i Asien.

Nu flyger Finnair med Airbus A350 till Hong Kong

Nu kan du flyga med Finnair tio gånger i veckan till Hong Kong från Helsingfors med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Prova gärna Finnair Business Class i nya Airbus A350! Foto: Finnair
Nu flyger Finnair med Airbus A350XWB, världens modernaste och mest klimatsmarta tvåmotoriga långdistansplan i sin klass, till Hong Kong tio gånger i veckan. Alltid med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Finnair erbjuder också smidiga förbindelser från Hong Kong till 27 av Kinas mest betydande storstäder – utanför Peking och Shanghai. Detta tack vare ett väl fungerande code share avtal med Hongkongbaserade Dragonair.

Finnair flyger dig till Kantonmässan 2017 – Asiens största

Finnair flyger nonstop fram till och med den 28 oktober från Helsingfors till den 122:a Kantonmässan, som arrangeras under perioden 15 oktober till den 4 november i Guangzhou i Kina. Alltid med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Flygtiden är 12 timmar från Stockholm. Mässan, som ligger på Pazhou Island i Guangzhou, är den största i sitt slag i hela Asien och omfattar totalt 1,1 miljon kvadratmeter inklusive inomhus- och utomhusytor. Läs mer på Kantonmässans sajt>>

Finnair flyger till fem städer under fotbolls-VM i Ryssland 2018

Nu är det bara tio månader kvar till nästa års absolut största sportevenemang world-wide; Fifa World Cup Russia 2018 under perioden 14 juni till 15 juli. Turneringen, med 32 lag, spelas i 12 olika ryska städer. Finnair flyger nonstop från Helsingfors till fem av dessa: Moskva, St. Petersburg, Jekaterinburg, Kazan och Samara. Alltid med smidiga förbindelser från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.

Ny pir på Helsingfors flygplats och första rullbandet

Den 10 juli invigdes Helsingfors flygplats nya pir utrustad med rullband. Den första i sitt slag i hela Finland. Nu blir det enklare för alla passagerare att ta sig fram snabbare till den nya piren. Foto: Finavia.
Den 10 juli i år invigde Helsingfors flygplats ännu en ny "Asienpir" för flygplan och passagerare. Nybygget erbjuder 8300 kvm mer utrymme för alla passagerare, tre nya bryggor för snabbare ombordstigning och sist men inte minst: Finlands första rullband för bekvämare transport. Satsningen stärker Helsingfors flygplats ställning ytterligare, som en av Europas viktigaste knutpunter för flygtrafik mellan Europa och Asien.

Missa inte Finnairs förmånliga erbjudanden till Asien!

Specialpriser i Economy class. Erbjudandena gäller tills vidare. Priser från Stockholm. Visa alla erbjudanden>>

Specialpriser i Business class. Erbjudandena gäller tills vidare. Priser från Stockholm. Visa alla erbjudanden>>

Finnair fakta 2017:

Finnair flyger till 18 städer i Asien från Helsingfors: Bangkok, Beijing, Chongqing, Delhi, Guangzhou (26.04-28.10), Hongkong, Ho Chi Minh City (Vintertid), Krabi (Vintertid), Phuket (Vintertid), Nagoya, Tokyo, Osaka, Seoul, Fukuoka (27/04-28/10), Shanghai, Singapore, Xián (30.4-27.10) och Goa (Vintertid). Med smidiga förbindelser från: Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Umeå, Trollhättan, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Ängelholm/Helsingborg, Växjö, Halmstad och Åre/Östersund.
Finnair flyger fler än 85 gånger i veckan mellan Sverige och Finland: Måndag till fredag upp till åtta gånger per dag från Arlanda och upp till fyra från Bromma, från Göteborg upp till fyra gånger per dag. Lägg därtill samarbetet med BRA från Umeå.
Finnair flyger året runt till New York och under sommarperioden 2017 även till Chicago och San Francisco. Under vinterperioden 2017-2018 även till Havanna, Puerto Vallarta, Puerto Plata och Goa.