Skyways

Skyways expanderar vidare!

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 14:37 CET

Från och med den 26 april börjar Skyways flyga sträckorna Sundsvall – Göteborg/Landvetter samt Göteborg/Landvetter – Riga. Skyways kommer att trafikera dessa nya sträckor med en Embraer 145 med plats för 50 passagerare.

Mottagandet i Sundsvallsregionen har varit mycket positivt sen Skyways lanserade linjen Stockholm/Arlanda-Sundsvall och därför stärker nu Skyways sin närvaro genom att utöka verksamheten och åter flyga sträckan Sundsvall – Göteborg/Landvetter. Avgångstid från Sundsvall kommer att vara 0630 med ankomst Göteborg/Landvetter 0745. Returen upp till Sundsvall kommer att gå 1850 med ankomst 2005.

Sträckan Göteborg/Landvetter – Riga kommer att trafikeras med två rundturer per dag måndag – fredag. Avgångstider från Göteborg/Landvetter kommer att vara 0815 och 1510, flygtiden beräknas till 1 timma och 20 minuter. Returen från Riga kommer att gå 1105 samt 1800. Flygningar mellan Göteborg/Landvetter och Riga kommer att ske i code sharesamarbete med Air Baltic.

”Vi är mycket glada att kunna lansera två nyheter som ytterligare stärker vår position som ett ledande svenskt regionalflygbolag”, säger Peter Browall, SVP Business & Commercial Development, Skyways.
De nya linjerna kommer inom kort att vara bokningsbara på www.skyways.se eller hos din resebyrå.

För mer information, kontakta:
Peter Browall, SVP Business & Commercial Development, Skyways
Telefon: +46(0)733-00 00 40
Email: peter.browall@skyways.se

Om Skyways
Skyways trafikerar 12 inrikes- och 6 utrikesdestinationer. Under 2009 flög ca 475 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 600 miljoner SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se