Skyways

Skyways fördubblar antalet avgångar mellan Oskarshamn och Stockholm

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2006 14:51 CET

Flygbolaget Stockholmsplanet har meddelat att man inte avser att fortsätta sin trafik mellan Oskarshamn och Stockholm efter juluppehållet.

Skyways har därför beslutat att från 8 januari flyga två tur och returer på sträckan och per den 22 januari öka till fyra rundturer dagligen.

Detta är förstås helt och hållet ett kommersiellt beslut och vi får se hur marknaden reagerar på utbudet, säger marknads- och försäljningschef Peter Browall på Skyways. Men vår bedömning är att underlaget finns och att passagerarna skall strömma till. Priset börjar på låga 447 kr för en enkelbiljett och stiger i takt med behov av flexibilitet. Skyways tips är att när så är möjligt vara ute i god tid och boka.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Peter Browall, marknads- och försäljningschef, Skyways Express AB, 0733-00 00 40

OM SKYWAYS
Skyways resenärer kan välja mellan 17 inrikes- och 5 utrikeslinjer. 350 anställda ser till att resenärer och bagage kommer fram i tid. 2005 flög 900 000 resenärer med Skyways, som omsatte 1,3 miljarder SEK. För information om företaget samt bilder se http://www.skyways.se/Skyways/Om_Skyways/ och http://www.skyways.se/Skyways/Press/Bildbank/.