Skyways

Skyways fördubblar antalet lågprisbiljetter till och från Gotland

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2005 12:07 CEST

Måndagen den 10 oktober införs Skyways nya priskoncept för Gotland, vilket bl a innebär fler lågprisbiljetter och lättare att hitta billiga ombokningsbara biljetter. Samtidigt utökas antalet avgångar till 154 i veckan.

– Med det nya priskonceptet blir det lättare att hitta biljetter till priser som passar alla plånböcker. Det är en offensiv, men nödvändig, satsning för att för att få fler resenärer att upptäcka hur snabbt och lätt det går att flyga, säger Palle Nilsson, Skyways regionchef på Gotland.

Skyways har flugit till och från Visby sedan 1994. Den nya tidtabellen innebär totalt 154 avgångar till/från Arlanda och Bromma.

– Nästan två miljoner resenärer har rest med oss till och från Gotland sedan starten. Genom att utöka antalet avgångar vill vi göra det enklare för fler resenärer att hitta en avgång som passar, avslutar Palle Nilsson.

Det nya priskonceptet innebär även kraftigt sänkta priser för företag och grupper.

Lågprisbiljetten Skyways Klick finns i tre prisnivåer från 400 kronor och kan endast bokas på www.skyways.se. Den av- och ombokningsbara biljetten Skyways Enkel finns från 750 kronor. Det går även att boka denna biljett med ungdoms-, student- och pensionärsrabatt. Den kan bokas via resebyrå eller på www.skyways.se. Alla priser är inklusive skatter och avgifter.

FÖR MER INFORMATION
Kontakta Palle Nilsson, Skyways regionchef på Gotland, på telefon 0733-85 85 23.

OM SKYWAYS
Skyways resenärer kan välja mellan 17 inrikes- och 5 utrikeslinjer. 550 anställda ser till att resenärer och bagage kommer fram i tid. 2004 flög 1 185 000 resenärer med Skyways som omsatte 1,58 miljarder kronor. För information om företaget samt bilder se http://www.skyways.se/omskyways.asp och www.skyways.se/bildbank.asp.