Skyways

Skyways glädjer Barn & Ungdomskliniken på Länssjukhuset i Halmstad

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 12:15 CEST

Skyways skänker Barn- & Ungdomskliniken på Länssjukhuset i Halmstad vad de önskat sig, en 42” platt tv och en Nintendo Wii spelkonsol för behållningen av rundflyget i Halmstad i somras.

Under ”Flygplatsen dag” i somras arrangerade Skyways en rundflygning med en av sina Fokker 50 i Halmstad. Rundflyget blev fullbokat på en gång och för att få följa med tog Skyways en liten avgift. För dessa pengar har man nu köpt en 42” platt TV och en Nintendo Wii spelkonsol till Barn- & Ungdomskliniken på Länssjukhuset i Halmstad.

” Inom vår ordinarie budget finns inte speciellt mycket utrymme för att köpa in och förnya saker som sätter guldkant på tillvaron för våra barn och ungdomar när de behöver vistas på barn & ungdomskliniken. Det kom då som en glad överraskning att Skyways samlade in pengar och skulle köpa in något som vi kunde använda till glädje och förnöjelse för våra patienter.
Efter lite funderingar kom vi fram till att vi nu kunde få möjlighet till att förnya vårt tonårsrum med en större tv och en modernare tv-spelsenhet”, säger Yvonne Strandberg avdelningschef på Barn & Ungdomskliniken.

” Vi är glada att vi kunde ge ett bidrag till Barn & Ungdomskliniken och vi hoppas verkligen att gåvorna kommer bli uppskattade”, säger Peter Browall VD för Skyways AB.

För mer information, kontakta:
Peter Browall, VD för Skyways AB
Telefon: +46(0)733-00 00 40
Email: peter.browall@skyways.se

Om Skyways
Skyways trafikerar 11 inrikes- och 1 utrikesdestination. Under 2009 flög ca 475 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 600 miljoner SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se