Skyways

Skyways landar ny marknads- och försäljningsdirektör

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2005 08:00 CEST

Peter Browall har tillträtt som marknads- och försäljningsdirektör för Skyways. Han kommer närmast från rollen som marknads- och försäljningschef för Sweden Hotels Service AB.

– Vi är mycket glada över att ha fått ombord Peter. Hans stora erfarenhet av att skapa långsiktiga och goda kundrelationer inom olika delar av resebranschen kommer väl till pass när vi nu knyter resenärer och partners ännu närmare, säger Jan Palmér, vd för Skyways.

Peter Browall kommer närmast från rollen som marknad och försäljningschef för Sweden Hotels Service, dessförinnan var han marknad och försäljningschef för exakt Affärsresebyrå. Under hans 15 år i resebranschen har Peter även hunnit med att vara reseledare för Fritidsresor.

– Skyways har en över en miljon resenärer årligen. Det finns en enorm potential i bolaget och det ska bli mycket intressant att få vara med och utveckla det ytterligare, säger Peter Browall.

Peter Browall har redan tillträtt sin tjänst och ingår även i bolagets ledningsgrupp. Han är 37 år och bor med fru och barn i Täby.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:
Jan Palmér, vd, Skyways på telefon 08-595 135 10.
Peter Browall, marknads- och försäljningsdirektör, Skyways, 0733-00 00 40

OM SKYWAYS
Skyways resenärer kan välja mellan 17 inrikes- och 5 utrikeslinjer. 450 anställda ser till att resenär och bagage kommer fram i tid. 2004 flög 1 185 000 resenärer med Skyways som omsatte 1,58 miljarder kronor. För information om företaget samt bilder se http://www.skyways.se/omskyways.asp och www.skyways.se/bildbank.asp.