Skyways

Skyways och Direktflyg utvecklar samarbetet

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 15:16 CET

Med start den 28 mars utvecklas samarbetet mellan Skyways och Direktflyg på sträckorna Oskarshamn – Arlanda och Borlänge - Arlanda.
Tillsammans kommer nu bolagen verka för att utveckla flyget i de bägge regionerna och med det fortsatta kommersiella samarbetet möjliggör man för de passagerare som skall vidare inrikes eller ut i Europa möjlighet att kunna köpa biljett till slutdestinationen.

”Vi är jätteglada att vi kan erbjuda denna möjlighet för våra gemensamma passagerare. Direktflyg har under de senaste åren opererat sträckorna för Skyways och nu utvecklar vi samarbetet genom att gemensamt stärka vår position som den lokala operatören”, säger Tezz Tordsdotter Ohlsson, VD på Direktflyg.

”Vi är mycket nöjda över det fortsatta samarbetet. Direktflyg kommer även fortsättningsvis att operera linjerna med en Jetstream 32, ett flygplan med plats för 19 passagerare som passar de respektive marknaderna väl. Med Direktflygs gedigna operationella kunskaper tillsammans med Skyways välrenommerade varumärke kommer vi att erbjuda marknaden mycket goda möjligheter att resa till och från de respektive regionerna”, säger Peter Browall SVP Commercial & Business Development på Skyways.

För mer information kontakta:

Peter Browall, SVP Business & Commercial Development för Skyways
Telefon: +46(0)733-00 00 40
Email: peter.browall@skyways.se

Tezz Tordsdotter Ohlsson, VD för Svenska Direktflyg AB
Telefon: +46 (0) 733 - 777 411
Email: tezz@direktflyg.com

Om Skyways
Skyways har 12 inrikes- och 7 utrikesdestinationer i sitt linjenät. Under 2009 flög ca 475 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 600 miljoner SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se

Om Direktflyg
Idag trafikerar bolaget fem linjer i egen regi. Utöver detta opererar Direktflyg också fyra linjer på uppdrag av Skyways, en linje i samarbete med Skyways s.k. codeshare. Bolaget har sitt säte i Borlänge. För mer information besök www.direktflyg.com