Skyways

Skyways och SAS stärker samarbete

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2010 14:17 CEST

Från och med den 13 september startar Skyways och SAS ett onward codeshare samarbete på Skyways flyglinjer till Köpenhamn och Stockholm-Arlanda.

- SAS ser Skyways som en stark och viktig partner som bidrar till att ge våra kunder en möjlighet att smidigt resa från mindre orter i Sverige och vidare ut i världen via Arlanda och Köpenhamn, säger Simon Hansen, VP Partners and Alliances, SAS

- Det nya samarbetet med SAS förbättrar möjligheten för våra passagerare att hitta bra anslutningar mellan bolagen i våra respektive linjenät, det är positivt. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra och förenkla möjligheten för våra passagerare att resa både med oss och våra partners, detta är ett steg rätt riktning, säger Peter Browall, VD, Skyways AB.

Samarbetet gäller samtliga Skywayslinjer till både Köpenhamn och Stockholm-Arlanda.

För mer information, kontakta:
Peter Browall, VD för Skyways AB
Telefon: +46(0)733-00 00 40
Email: peter.browall@skyways.se

Om Skyways
Skyways trafikerar 13 inrikes- och en utrikesdestination. Under 2009 flög ca 475 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 584 miljoner SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se