Skyways

Skyways satsar på unga seglare!

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 13:42 CET

Skyways har ingått ett samarbete med de två mycket lovande seglartalangerna Anton Dahlberg och Sebastian Östling. Anton och Sebastian har utvecklats snabbt och år 2008 blev de uttagna att representera Sverige i de olympiska spelen i Beijing. Den gången utan medalj, men till OS i London 2012 kommer de att vara förberedda in i minsta detalj. Det här året har börjat väldigt bra för killarna som tog årets första världscupsseger förra helgen i Miami Rolex OCR.

”Vi vill vara med och främja seglingen i Sverige som förtjänar uppmärksamheten och de unga seglarna är två mycket positiva och inspirerande personer som kan lyfta sporten”, säger Peter Browall VD för Skyways AB.

”Samarbetet ska också bidra till att stärka relationen till viktiga målgrupper, stärka Skyways varumärke och sprida kunskap om våra produkter och linjer”, fortsätter Peter Browall.

”Vi vill gratulera Skyways till valet att använda segling och två av våra landslagsseglare som en del i sin profilering och marknadsföring. De ligger i framkant med sitt val. De värderingar som segling som idrott står för är en guldgruva som många företag ännu inte upptäckt”, säger Stefan Rahm, förbundsordförande i Seglarförbundet.

Följ Team Dahlberg/Östling via www.skyways.se eller på www.470challenge.com

För mer information kontakta:
Peter Browall, VD för Skyways AB
E-post: peter.browall@skyways.se

Om Skyways
Skyways trafikerar 16 inrikes- och tre utrikesdestinationer. Under 2008 flög ca 690 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 1,1 miljarder SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se