Skyways

Skyways sponsrar XL-galan i Globen för 4:e året i rad!

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 14:26 CET

I morgon tisdag den 22 februari är det XL-galan i Ericsson Globe arena och flygbolaget Skyways är med och sponsrar denna idrottstävling för 4:e året i rad.

”Det goda samarbetet stärker vårt varumärke och ger också Skyways ett perfekt tillfälle att utveckla relationen med både kunder, partners och anställda. Idrott är ett av de tre områden som vi fokuserar på i våra sponsringsinsatser, de andra två är barn och hälsa. Inom dessa områden har vi valt att arbeta med evenemang som ger Skyways en plattform för spännande möten med viktiga målgrupper. XL-galan är en perfekt mötesplats då vi får chansen att möta våra viktiga kunder, partners och anställda både före, under och efter tävlingen”, säger Annicka Traugott, Brand Manager på Skyways.

”2011 har vi glädjen att presentera företaget XL Bygg som ny titelsponsor för friidrottsgalan i Globen minst 5 år framåt. Vi är stolta över att få ha ett fortsatt samarbete med Skyways som för 4:e året i rad tecknat avtal som sponsor i galan. Vi ser fram emot en minnesrik kväll i Globen”, säger Lars Enström Sponsoransvarig för XL-Galan.

För mer information kontakta:
Annicka Traugott, Brand Manager, Skyways
Telefon: +46(0)733-85 85 75
Email: annicka.traugott@skyways.se

Lars Enström, Sponsoransvarig XL-galan
Telefon +46 (0)70 518 88 98
Email:lars.enstrom@imgworld.com

Om Skyways
Skyways har 12 inrikes- och 7 utrikesdestinationer i sitt linjenät. Under 2009 flög ca 475 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 600 miljoner SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se