Skyways

Skyways utökar kapaciteten på linjen Jönköping – Köpenhamn

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2010 11:31 CET

Med start den 12 april kommer linjen Jönköping – Köpenhamn att trafikeras med en Fokker 50 med plats för 50 passagerare istället för den Jetstream med plats för 19 passagerare som idag trafikerar sträckan. I och med detta stärker Skyways sin bas i Jönköping och kommer från och med mitten av april att ha två stycken Fokker 50 stationerade på flygplatsen.

Det nyinsatta flygplanet gör det möjligt för ännu fler av Skyways passagerare att på ett enkelt sätt resa till och från Jönköping och Köpenhamn. Skyways samarbete med SAS/Star Alliance innebär att Jönköpingsborna även kan ta sig snabbt och bekvämt vidare ut i världen.

”Vi är glada över den positiva responsen från marknaden och fortsätter nu som planerat med att utöka kapaciteten på linjen”, säger Peter Browall, VD för Skyways AB.

För mer information, kontakta:
Peter Browall, VD för Skyways AB
Telefon: +46(0)733-00 00 40
Email: peter.browall@skyways.se

Om Skyways
Skyways trafikerar 16 inrikes- och tre utrikesdestinationer. Under 2008 flög ca 690 000 passagerare med Skyways, vilket gav en omsättning på 1,1 miljarder SEK. För mer information var vänlig besök www.skyways.se