Genline AB

Släktforskning allt populärare

Pressmeddelande   •   Apr 14, 2009 09:57 CEST

(Aktietorget: GENL)

Familjeband.se - en ny sajt för alla med intresse för familj, släkt och bygd

Familjeband.se är en generationsöverskridande mötesplats för familj och släkt.
Sedan lanseringen har webbplatsen genomgått flera förbättringar och Familjeband.se har redan mer än 50 000 registrerade medlemmar som totalt har adderat mer än en halv miljon personer.

På Familjeband.se samlar familjen och släkten allt digitalt familjematerial på en och samma plats. Tillsammans bygger man ett interaktivt familjeträd genom att lägga in uppgifter om både nu levande släkt och förfäder. Genom att skapa ett personligt fotoalbum delar man med sig av sitt liv inom familjen och släkten. Här följer farmor barnbarnens liv genom bilder och här håller mamma kontakten med den utflyttade sonen genom de olika interaktiva tjänsterna.

Till Familjeband.se har en rad tjänster knutits, bland annat en unik tjänst som heter Bygdeband. Bygdeband är en databas innehållandes material som hembygdsföreningar tillhörande Sveriges Hembygdsförbund har digitaliserat. Bygdeband kan liknas vid en skattkista som innehåller bilder och dokument från byar, torp, gårdar och kyrkor i Sverige. I dagsläget har 90 föreningar anslutit sig och antalet ökar stadigt.

____________________________________________
För att prova Familjeband.se gå till www.familjeband.se och registrera ditt konto eller för att få tillgång till testkonto maila info@jbpr.se eller kontakta pressansvarig Josefine Brögger på 0708 84 35 08.

För ytterligare information kontakta Mikko Ollinen, vd för Genline, på telefonnummer 073 764 29 59, alternativt maila till mikko.ollinen@genline.se

Bilder och skärmdump finns att hämta för fri publicering på www.genline.se. Klicka på "Press".

Bakom Familjeband.se ligger det börsnoterade företaget Genline Holding AB.
Genline är ett svenskt företag som startade 1997 med affärsidén att göra det möjligt att släktforska i kyrkböckerna på Internet. Företaget har sedan dess digitaliserat det historiska svenska kyrkböckerna och distribuerar bilderna vi Internet till människor över hela världen. För mer info www.genline.se