NetIntegrate Sweden AB

Släng bokföringspärmarna och lagra bokföringen dgitalt

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2016 21:35 CEST

Allt mer bokföringsmaterial tas emot i digital form för att sedan skrivas ut på papper.
Därefter samlas de utskrivna verifikaten i pärmar som lagras i 4-7 år för att följa bokföringslagen.

Flera använder Fortnox tjänst Arkivplats för koppling av bl.a. PDF-filen till leverantörsfakturan. Med NetSPNox kan du ladda upp filen både till Fortnox Arkivplats samt till Molntjänsten SharePoint Online som är en del av Microsofts Office 365 molntjänst. När leverantörsfakturan är bokförd och filen kopplats till leverantörsfakturan hämtas uppgifter automatiskt och kopplas till filen i SharePoint Online. Den information som hämtas är leverantörsnamn, fakturanummer, betalningsinformation samt belopp och saldo.

Fördelar du och din redovisningskonsult får med NetSPNox är bl.a.

Att använda NetSPNox innebär

• Arbete med bokföring behöver inte utföras där pärmar och papper finns.
  • Överföring sker digitalt och verifikat kan bokföras omgående.
  • Tillgång till leverantörsreskontra kräver inte åtkomst till Fortnox.
  • Leverantörsfakturor och verifikat är digitalt sökbara i SharePoint Online.

Så fungerar kopplingen med Fortnox

Fakturor och verifikat blir lätt tillgängliga och sökbara i SharePoint Online, de lagrade dokumenten kan hindras från att raderas på ett förvalt antal år. Därmed kan bokföringslagen följas med ett fullständigt digitalt arkiv, du måste fortfarande spara de verifikat du får på papper i 4 år. De skannar du och laddar upp på samma sätt som filer du får via e-post.

För mer information kontakta Ove Bristrand på telefon 08-5000 3171.

NetIntegrate bygger på Ove Bristrands dryga 30 års erfarenhet av ICT-branschen, tillsammans med sina unga och hungriga kollegorna blandas nyfikenhet med erfarenhet.

NetIntegrate utvecklar företags användande av Microsofts molntjänster med fokus på SharePoint Online samt säkerhet med molntjänster. Utveckling av lösningar för integration med Microsofts molntjänster är en unik tjänst som erbjuds med agil och snabb leverans.

NetIntegrate är aktiva i att praktiskt bistå organisationer med anpassning till EUs nya dataskyddsförordning, GDPR.

NetIntegrate är privatägt företag med kontor i centrala Stockholm.