Tourn - Marknadsföring inom bloggar

Släpper ny webbtjänst efter att ha flytt Sverige för fördelarna som företagare i Bangkok, Thailand

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2012 10:13 CEST

Det har gått snabbt för Marcus Lind då han för drygt ett år sedan satt på ett kontorsjobb i Uppsala utan några som helst planer på att lämna Sverige, till att ganska impulsivt bestämma sig för att förändring var nödvändigt för att utvecklas i livet, och bestämde sig för att blicka mot möjligheterna som fanns tillgängliga i Sydostasien, närmare bestämt Bangkok, Thailand.

— Jag har länge drömt om livet som företagare i Sverige, och jag har försökt mig på det ett par gånger. Men på grund utav de skatteregler som finns och det företagsklimat som vi har i Sverige så har det varit tufft att kunna gå ifrån en lön som webbutvecklare till att leva helt och hållet på ett nystartat företag, säger Marcus Lind

Det han syftar på är b la att han anser att de skatteregler som finns i Sverige skapar ett onödigt stort gap mellan lönen som anställd och lönen som nystartad småföretagare, vilket i sin tur skapar en väldigt stor risk, press och oro för människor att lämna tryggheten i en anställning och våga följa sin dröm som företagare.

Marcus valde istället att ta en annan risk genom att byta liv, miljö och umgängeskrets då han insåg att det inte fanns mycket kvar att hämta i Sverige för honom med det nuvarande systemet som fanns, och valde istället att flytta utomlands, där han nu känner en mycket mindre press, tyngd och oro om livet som egenföretagare.

Risken som han tog har hittills givit bra utdelning. Med den nylanseringen av hans marknadsföringstjänst www.tourn.se som sysslar med att hjälpa företag att marknadsföra sig genom bloggar, så har han redan fått ett stort intresse med över 1500 bloggmedlemmar som letar efter Företag att samarbeta med.

— Intresset för samarbeten mellan företag och bloggar är enormt, i Sverige har vi idag över 300'000 bloggar och en stor del av dessa bloggar är intresserade av att arbeta tillsammans med Företag för att ge mervärde till sin blogg för sina läsare. Med hjälp av vår tjänst så kan vi koppla ihop dessa bloggare med företag som passar just deras ämne, för att både Företaget och Bloggaren ska kunna dra nytta av varandra, Företaget kan marknadsföra sig till hundratusentals läsare, samtidigt som bloggarna ökar intresset för sin blogg genom att erbjuda läsarna unika erbjudanden, säger Marcus.

Marcus är övertygad om att deras nätverk av bloggare kommer att mångdubblas det närmaste året just eftersom att Tourn.se är en tjänst där dom ser efter både företagets och bloggarens bästa.

En mängd företag har visat intresse för tjänsten då det finns ett tydligt intresse ur en marknadsföringssynpunkt att få plats inom bloggvärlden genom t ex sponsrade bloggtävlingar, produktrecensioner eller andra erbjudanden. Marcus menar dock att det har varit problematiskt för vissa företag att göra detta på egen hand, då det ofta kan ta både mycket tid, och ha brist på struktur.

Det är där det är tänkt att hans tjänst Tourn.se kommer in i bilden. Som hjälper företag både få struktur på kampanjerna, men även spar enormt med tid för företagarna.