RMP Musik AB

Slangbella har skrivit Malmös nationalsång!

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2016 19:24 CEST

Nu släpps "Malmö, Malmö", Slangbellas hyllning till hemstaden.

"Detta är hymnen om mitt Malmö. Om gatorna där jag växt upp, om kvarteren jag cyklat runt. Om mina förfäders Möllevången, om Davidshall där jag blev jag, om mitt rum o kök vid folkets park. Jag ville göra en låt för oss alla i Malmö. En låt för gemenskap, för minnen och för hopp om vår framtid!"

- Slangbella

Slangbella är ett soloprojekt signerat Anders Alexander. Ur en bakgrund som låtskrivare och trummis i välmeriterade och världsturnerande Alice in Videoland. Recensenter har nämnt band som Ebba Grön, Gyllene tider och The Clash som referenser.
I höstas släppte artisten Slangbella singeln "Någonstans I Oskarshamn". Låten toppade både Itunes, Spotifylistor och fick utöver det spelningar på flera radiostationer bland . Sveriges Radio. Flera dagstidningar och bloggar hyllade låten. Band som The Sounds och De Lyckliga Kompisarna bjöd in Slangbella som support till sina spelningar.

Förhandslyssna och hämta högupplösta bilder på låten här. Singeln släpps 27 maj på RMP Musiks eget skivbolag RMP Records.

RMP Musik, det nya bokningsbolaget som drivs av musiker med fokus på artister inom rock, pop, punk, soul och visa.