Ladbrokes

SLIPA GRILLORNA FÖR ELITSERIEPREMIÄR

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 11:27 CEST

Ishockeysäsongen startar på onsdag med en match i elitserien mellan AIK och Linköping. Färjestad har sin första match för säsongen borta mot Skellefteå nästkommande dag och är favoriter trots målvaktsstrul och med förlusten mot Skellefteå i kvartfinalen förra säsongen i färskt minne. FBK spelas till 2,55 gånger pengarna.

“Ladbrokes erbjuder mängder av intressanta långtidsspel. HV71 förlorade finalen mot Berlin i försäsongsturneringen European Trophy, men de regerande mästarna ska ändå vara nöjda efter en fantastisk försäsong. HV är favoriter även i år och spelas till 3,25 gånger pengarna att vinna SM-guld. Brynäs å andra sidan har gjort en blygsam silly season och har tappat sin viktigaste kugge, Jacob Markström, till NHL. Att Gävlelaget får spela i kvalserien spelas till 2,62, bara AIK och Södertälje har lägre odds” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef.

Aktuella odds – Elitserien Ishockey

AIK - Linköping  2,70  4,20  2,10

Skellefteå - Färjestad  2,20  4,20  2,55

Brynäs - MoDo  1,95  4,33  2,95

Djurgården - HV 71  2,30  4,20  2,45

Södertälje - Luleå  2,15  4,20  2,65

Timrå - Frölunda  2,25  4,20  2,50

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com