Boss Media AB

Sloveniens motsvarighet till Svenska Spel köper Internetkasinosystem från Boss Media

Pressmeddelande   •  Jul 03, 2003 11:38 CEST

Boss Media har tecknat avtal om leverans av ett Internetkasinosystem till det slovenska hotell- och kasinoföretaget HIT Enterprise (www.hit.si).

Statligt ägda HIT Enterprise grundades 1984 och driver idag fem kasinon i Slovenien. De ligger strategiskt utplacerade vid gränserna till grannländerna, för att därigenom nå en större publik. De två största kasinona är Perla och Park i Nova Gorica som är särskilt inriktade mot den italienska marknaden.

HIT svarar i dag för cirka 80 procent av den totala kasinoomsättningen i Slovenien. Företagets anläggningar har cirka 1,5 miljoner besökare årligen och av dessa kommer cirka 90 procent från andra länder än Slovenien.

"HIT är en perfekt kund för oss då de verkar i ett område där det finns en stark växande marknad för den typ av spelprodukter vi utvecklar och levererar", säger Peter Bertilsson, VD på Boss Media, som med den här affären befäster sin ställning som det ledande företaget i Europa på den allt hetare marknaden för digitalt distribuerade spel.

Boss Media AB (publ) är en av världens ledande leverantörer av system för digitalt distribuerad spelunderhållning. Licenstagarna erbjuds ett kundanpassat spelsystem, ett integrerat betalningssystem samt därtill relaterade servicetjänster. Boss Media-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information om Boss Media finns på http://www.bossmedia.se.

För ytterligare information kontakta:
Peter Bertilsson
Verkställande Direktör