SLOW FOOD SÁPMI

Slow Food Falköping firar medlemskapet i det internationella nätverket Cittaslow!

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 13:09 CEST

I samband med den årliga skördefesten Mekelsmäss 25 - 28 september kommer även Falköpings medlemskap i det Att Falköping blev först i Sverige kommer särskilt att uppmärksammas under fredagen den 26 och lördagen den 27. Det blir folkfest på Stora Torget i Falköping. Programmet är späckat med lokala artister och lokal mat.

Lokala krögare presenterar en meny komponerade utifrån kriteriet närodlat. Kommunens subventionerar och besökarna betalar endast 25 kr.

Underhållningen är också lokalt producerat. Det blir ett program anpassat till alla åldersgrupper med exempelvis Falköpings Trumkår, Art Dance, Helde Folksingers, The Flying Cow, Hollow Egg, Mop Tops, Fredagsensemblen, Parasiterna och Memoria. (Med viss reservation för ev. ändringar i programtablån).

Dessutom medverkar Åsleprästen Mats Löwing med en betraktelse över den moderna människan brist på tid.

Fredagskvällen kommer också att innehålla en officiell ceremoni med en delegation från Falköpings italienska vänort Fontanellato.

Se program i bifogad fil.

Välkommen till en pressinformation:

Onsdagen den 24 september klockan 13.30

Stora Torget i Falköping

Slow Foods Falköping kontaktas via Ulf Lindén, ulf@slowvision.se

Mer information om Falköping och Cittaslow:

www.falkoping.se/cittaslow