HDconnect Sverige

Slut på glappande HDMI kablar!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 11:34 CET

HDMI har nu funnits på mrknaden i ett antal år och ett stort antal konsumenter, återförsäljare och installatörer har för länge sedan upptäckt hur lätt det är att tappa signal och bild beroende på en glappande kontakt.

HDMI-kontakten är en väldigt liten kontakt i förhållande till storleken och vikten på kabeln. De sitter dessutom ofta placerade på ett sådant sätt att påfrestningarna på dem blir mycket stora.

Resultatet är minst sagt irriterande och kan till och med leda till skador på utrustningen.

Ett innovativt företag i Kalifornien, USA bestämde sig för att lösa problemet, lösningen heter: hd EZ lock™. En liten smart pryl som säkrar fast kontakten i höljet på apparaten och gör att den sitter som berget.

Den här finurliga prylen har funnits på marknaden i USA i snart ett år, och nu har turen kommit till Europa. Första leveransen har redan landat och börjat levereras ut till återförsäljare.

Nu skall produkten lanseras på bred front i hela Europa för att låta alla Europeer få säkra HDMI-kopplingar.

hd EZ lock™ har tilldelats utmärkelsen "Consumer Electronics Association 2009 Innovations Design and Engineering Showcase award", samt "Finalist in CEPro 2009".

För att göra det så enkelt som möjligt för användare över hela Europa så har www.hdezlock.eu lanserats, där kan man hitta distributörer och återförsäljare, se alla tänkbara installationsmöjligheter och även titta på en kort installationsfilm. Den finns givetvis på svenska på adresserna: www.hdezlock.se och www.hdmilås.se. (för vissa delar av installationsanvisningarna pågår översättning).

HDconnect är distributör för unika produkter inom AV-teknik och hemelektronik.

Vi distribuerar hela sortimentet från Cypress Technology ( CYP ) och ( CYP/// ), Octava samt hd EZ lock™.

Vi har även ett stort sortiment av egna produkter, bl.a. unika väggfästen med och utan motor.

Vägguttag för HDMI, VGA, komponent, högtalare mm.