IFS

Slutförande av IFS återköp av egna aktier

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 09:24 CEST

IFS AB ("IFS"), (OMX Nordiska Börsen: IFS A och IFS B), meddelar som ett tillägg till det tidigare pressmeddelandet från den 19 september 2008, gällande återköp av egna aktier, att man slutfört återköpet genom köp av 400 000 av bolagets B-aktier, motsvarande cirka 1,5 procent av det totala antalet utestående aktier i IFS. Styrelsen kommer att föreslå nästa årsstämma att besluta om makulering av de återköpta aktierna.

Genomsnittspris för de återköpta aktierna uppgick till 49 Kr per aktie. Bolaget äger för närvarande 400 000 B-aktier. Det totala antalet utestående aktier av samtliga serier i bolaget är 26 952 923 aktier.

Om IFS

IFS är ett börsnoterat bolag grundat 1983, som utvecklar, levererar och implementerar IFS ApplicationsTM, ett helt integrerat komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS har över 2000 kunder i 54 länder. Bolaget fokuserar på sju branscher: flyg och försvar, fordonsindustri, tillverkning, processindustri, entreprenad och service, handel och logistik samt energi och telekom. IFS har 2600 anställda och nettoomsättningen uppgick till 2,4 Miljarder kr 2007.

Mer information om IFS finns www.IFSWORLD.com.

IFS Applications is a trademark of Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ). All other referenced company or product names are trademarks or registered trademarks of their respective owners.

IFS, Box 1545, SE-581 15 Linköping, Sweden - Phone: +46 13 460 40 00 - Fax: +46 13 460 40 01 Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden. Corporate identity number: 556122-0996